From: Orhan Berent (berent@deu.net.tr)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 05:57:18 EST
Serdar Koylu'ye birkac ilave de benden;
Diyelim parayla satilan bir veri tabani ile bir sorunuz oldu,atiyorum
cok basit birsey,acemisiniz shared pool size falan
ayarliyacaksiniz,kernel parametrelerinden tutun da bir cok sey isin
icine girecek,destegine falan da guveniyorsunuz gel yap diyorsun,hani
otur sistemin basina "sunu bir ayarla,madem sana para vermisim,destek
icin de para veriyorum",hayir diyor,git resmi siteden topic ac,oraya
mutlaka cevap veririz.
hadi canim sende,git biraz documan karistir postgresql kullan,hem
memleketin parasi disari gitmez,hem senin.
Adam veritabanini satar yaninda bir de network backup programini
kakalar,ne kurmasini becerirsin,ne calistirmasini.Git amanda kullan
madem o kadar kasiyorsun.
Orhan Berent
On Tue, 2004-03-30 at 13:32, Serdar KOYLU wrote:
> Selamlar..
>
> Anlamadigim bir sey var..
>
> Mesajlara cevap ile destek verenler Mars'ta ikamet eden kolonilerde mi
> yasiyor?
>
> Eger bir yazilim varsa, birileri bu yazilim uzerinde yeterince bilgiye
> sahip olup destegini verebiliyorsa, bu sizin dilediginiz zaman o
> yazilima destek bulabileceginiz anlamina gelmez mi?
>
> Niyetiniz illa para verip destek almaksa mesela, listede bulunan 10
> kisiden en az 5'inin sizin odeyebileceginiz bir rakama yeterince destek
> verebilecegini tahmin ediyorum. Hal boyleyken neden bu "Ciddi firma,
> ciddi destek..." vesaire kandirmaca ve safsatalarina prim veriyorsunuz
> ki?
>
> Belki, antivirus konusu icin cabuk guncelleme onem tasiyor olabilir. Ama
> ORACLE? Yer kocaman bir sehir, Kayseri. Bir kurum ORACLE satin aliyor.
> Cozum ortaklari vs. ugrasiyor ugrasiyor ama ORACLE'i
> ca-lis-ti-ra-MI-yor. Evet, duzgun filan degil hic calistiramiyor. Nerde
> kaldi destek lakirdisi. Ayni kurum destegi var diyerek HP Itanium sunucu
> aliyor. Mail server olacak. Ama server uzerinde kullanici adlarini 8
> karakterden daha fazla yapamiyor HP uzmanlari vede destek ekipleri. Bir
> ton kavga dovus ve sonucta bizim arkadaslar (Ticari firma olarak, HP
> adina) devreye girip OpenLDAP + Postfix ile cozumu getiriyorlar. Simdi
> HP ve Destek, ORACLE vs Destek arasindaki canli canli yasadigim bu
> bagintilardan sonra bana destegi var filan gibi martavallar
> okudugunuzda, tuylerim diken diken olup, dislerim gicirdiyor.
>
> Evet, aldatiliyor, kandiriliyor, dupeduz sogusleniyorsunuz. Artik bir
> silkinip kendinize gelin. Su antivirus mevzusu bile Windows kullanacaz
> inadinizin yolactigi bir sey degil mi ? Kendi paranizla kendinize bu
> kadar zulmu ettirirken birde boyle kocaman bir uydurmacayla kendinizi
> avutuyor olmaniz gercekten dusundurucu.
>
> Checkpoint'inde, Symantec'inde size yaptigi yapacagi bir sey yok. Hele
> onlarin kendine "Destek merkezi" vs. diyen ayakcilarinin hic bir seyi
> yok. Eger, gercekten destek istiyorsaniz tek cozumunuz acik kodlu
> uygulama kullanmaktir. yoksa sadece sut veren inek olup birilerini
> beslemeye devam ederseniz..
>
> Enayiler oldukca uyaniklar zengin olmaya devam edecektir.
>
> Saygi ve sevgiler..
>
>
> > Hello S.=C7a=F0lar,
> >
> > Ya olayi abartmayalim. Yerel destekten kastim mesaj ile destek degil.
> > Ciddi kurumlar karsilarinda ciddi muhataplar beklerler. Yoksa bir
> > firma gidipte programda cikan sorunu sadece mesaj gruplari ile
> > alabilecegi bir =FCr=FCne yatirim yapmak istemeyebilir. Suse yada redha=
> > t
> > gibi firmalarin oracle kurulumunda tercih edilmesinin sebebi budur.
> > Olayi fanatiklik boyutunda algilamayip konuyu bu sekilde d=FCs=FCn=FCrse=
> > niz
> > daha iyi bir bakis acisi olur. Bu dediklerimi "Sakin haa bu t=FCr
> > yazilimlar kullanmayin" seklinde algilamayin. Benide her turlu isimde
> > ozgur yazilim kullanma taraftari oldugumu bilen bilir. Oylede
> > yapiyorum ama yigidi oldurup hakkinida vermek gerekli. Checkpoint,
> > Symantec gibi firmalarin su an hala var olmasinin nedenide budur.
> >
>
>
>
>