[linux-network] Re: Disardan Linux IP'si Ogrenme

---------

From: Ender (k3di@hiperaktif.com)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 10:08:32 EST

    Selam, bu is icin soyle bir script yazip cron job olarak kaydederseniz
    belirli araliklarla makina kendi ipsini mail atacaktir size. Gerci
    mailin icerigi cok ic acici gorunmuyor ama isinize de yarar.
    -------------------------

    #!/bin/bash

    echo `ifconfig ` | mail mail@adresim.com -s "ip adres durumu"

    Bu iki satiri bir dosyaya kaydedip chmod ile haklarini degistirip cron
    job olarak kaydettiginizde isinize yarar sanirim. Burada makinadaki tum
    network adreslerinin ciktisini alirsiniz. Mesela sadece dial-up ip
    adresini almak istiyorsaniz ifconfig ppp0 yazmalisiniz echo'dan sonra.
    Ayrica scriptteki ifconfig komutu "`" cift tirnaklarin arasinda
    gordugunuz cinsten tek tirnak yani "'" cinsinden degil. Buna dikkat
    etmeniz gerekir. Yok script calismaz. Kolay gelsin.

    Ender