[linux-network] Re: Disardan Linux IP'si Ogrenme

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 09:45:44 EST

    Merhaba
    Dial-up icin kppp mi kullaniyorsunuz..
    Orda execute after connect gibi bir secenek vardi sanirim

    Yani connection saglandiktan sonra calisan bir script..
    Aynisini ppp-on uygulamalarina da uyarlamak mumkun..

    Ppp ile baglantiktan sonra
    Ifconfig | mail -s "linux makinanin ip si" serdar@serdar.com

    Calistirtirsaniz olur.
    Bir cozum daha

    Hazir Dinamik DNS servislerinden kullanmak.

    http://freshmeat.net/projects/ddclient/ adresinde bunu yapan bir yazilim
    var sanirim.
    Bir yerlerden bi hesap acip bilgisayarinizin IP si ile DNS kaydi
    yaptirtiyorsnuz

    Sonucta alo.servis.com seklinde alan adlari ile IP ne olursa olsun
    baglanabiliyorsunuz.

    Freshmeat.net adresinden rastgele bir kac adres daha yapistiriyorum

    http://freshmeat.net/projects/sddns/
    http://freshmeat.net/projects/updyn/
    http://freshmeat.net/projects/tinydyn/

    Hatta