[linux-network] DMZ ve Routing işlemi

---------

From: Mehmet Fatih (mulucam@yahoo.com)
Date: Fri 09 Jan 2004 - 07:02:55 EST

    Selam;
    Su an kullanmakta oldugumuz sistemi (Eski Senaryo),
    linux (Yeni Senaryo) ile degistirmeyi dusunuyoruz.
    Sorular?
    1- DMZ portu sayesinde DNS adedini 1 e indirmek (local
    he harici DNS yerine tek DNS kullanmak mumkun mu?)
    Nasıl yapabilirim?
    2- Pix'i kaldirip FireWall, routing ve IP NAT islemini
    linux'a uslendirmek istiyorum (ip tables ile denedim
    ama routing islemlerinde basarili olamadim ör: eth0
    dan DMZ portuna bagli olan (eth2) serverlarin ilgili
    portlarina yapilan istekleri kabul et gerisini
    reddet) Nasıl yapabilirim?
    3- Aynı zamanda Transparan Proxy yeni network
    senaryosunda çalışacak
    (http://www.linux-team.com/belgeler/iptables_ile_transparan_proxy.htm)
    o iş ok.

    DMZ portu ile ilgili FreeBSD için kaynaklar buldum,
    denedim ama kurulumunu yapamadım. Bu konular ile
    ilgili google'de epey araştırma yaptım. Yeni senaryoya
    uygun linux'un hangi surumunu yuklemeliyim? Ben Fedora
    Core1'de iptables V.1.2.8, Squid proxy
    kullandım.(v1.2.9 çıkmış daha denemedim :)

    Yani yeni senaryoda linux; firewall, DNS, nat, proxy,
    routing yapacak.Ama Nasıl ?

    Yardimlariniz veya başka senaryolar icin simdiden
    tesekkur ederim.

    -----------Eski SENARYO (su an calisan
    sistem)-----------

    |WEB SERVER|IP=15.15.0.2