[linux-network] Re: qmail

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 18:09:08 EST

    Doruk> POP3/IMAP sunuculari, siz login olurken coklukla sizin baglandiginiz IP'nin
    Doruk> DNS kaydini bulmaya calisirlar loglamak icin. Eger bu DNS cozumlemesini
    Doruk> yapamazlarsa, sizi uzun sure bekletebilirler.
    Doruk>
    Doruk> Doruk

    Ihtiyaci yok ama Doruk Bey'i destekleyeyim bu konuda :)

    pazar gunku internet faciasindan sonra sunucularima ssh, ftp, vs ile baglanirken
    uzun suruyor. Ayni sekilde smtp baglantisi da bekletiyor. Cogu durumda karsiliksiz
    ip adresleri icin root name serverlara falan soruyor, yoktur cevabi alip devam ediyordu.
    Ama internet yavaslayinca yurtdisina dogru, root serverlar o kadar cabuk cevap veremez
    oldu ve bahsettiginiz durum basiniza geldi.

    Baslangici eminim ki ayni tarihlere rastliyordur.

    Cozum olarak ben ne yaptim?

    Yogun kullandigim ip adreslerini /etc/hosts dosyasina ekleyerek sorgulamamasini
    sagladim. Ayni zamanda /etc/resolv.conf icinde birinci siraya 127.0.0.1 yazdim ve
    kendi dns'imin en azindan bilinenler icin cache yapmasini sagladim.
    Gerisi ise telekom'un dns ipleri...

    Sorun cozuldu gibi, ssh ile aninda login oluyor.

    Kendi ip'nizi hosts dosyasina ekleyip bir deneyin, bakalim ne olacak..

    Saygilar.
    Umut