[linux-network] Re: Kullanici Izleme

---------

From: Gokhan Uye (gokhan.uye@omurga.com)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 06:23:53 EST

    Bu tip diyalogların bu tip sitelerin en azindan teknik bolumlerinde
    yapilmasina karsi olmamla birlikte ne yazik ki gelen garip destekler
    birseyler soyleme zorunda hissettirdi.
    Burda linuz ve diger ozgur yazilim ortamlarinin guzelliklerini paylasmak
    icin toplana insanlarin , calistiklari kurumda sistemleri calisir halde
    tutarak insanlarin islerini yapabilmelerini saglamak gibi bir gorevi varken
    , bunu , bir nevi sosyal rontgencilik gudusuyle cigrindan cikarma istekleirn
    gormek beni rahatsiz ediyor. Insanlara iletisim imkanlari verdiginizde
    bunlari nasil kullandiklai o insanlarin kendi sorumluluk ve etik degerleri
    ile alakalidir. BEn isyerimde calisna bir arkadasimin mailine sevgilisi ya
    da esinden gelen bir mesaji bilmek zorunda hissetmiyorum kendimi.. keza
    arkadasiyla arasindaki sakalasmayi da.. bu onlairn arasindaki birseydir.. ve
    bence telefon dinlemek durbunle gozetlemek ve mail ve bilgisayar tabali
    iletisimi gozetlemek tamamen ayni seylerdir. Sirketlerin sadece telefon
    kayitlairn tutmak ve bunlarin srelerini kayit etmelerine izin verilir. Veya
    araci kurum gibi yerlerde telefonu kanunen dinlenmek durumunda olan
    insanlara da bu bildiririlir. Kimseyi ozel olduguna inandigi bir haberlesme
    sirasinda dinleyemezsiniz. Bu insan etigine yakismaz. Ve ayrica
    otoparklardaki "calinan esyalardan sorumlu degiliz" gibi "burda dinleme
    yapilir" gibi bir uyari asmanizda size bu yetkiyi vermez ve sorumluluktan
    uzak tutmaz. Ben en son calistigim bankada bunun aylarca kavgasin vermis ve
    insanlarin ozel hayatlarina mudaheleanlamina gelen bu tip bir hamleyeyle
    mucadee etmis birisi olarak , sizler gibi ozgur beyinlere sahip insanlarin
    hitleri animsatan yaklasimlardan kesinlikle uzak duracagina sonsuz
    inaniyorum

    saygilar

    Gokhan UYE