[linux-network] Re: spam korunmasy

---------

From: Gokcen Ogutcu (scapegoat@biker.gen.tr)
Date: Sat 03 Jan 2004 - 07:08:09 EST

    soyle ki,
    global procmail (/etc/procmailrc) ya da kullanicilarin procmail dosyasina
    ($HOME/.procmailrc) asagidaki satirlari ekleyerek "eger bir mail 256k'dan
    kucukse spamc'den gecir" diyorsunuz.

    :0fw:spamc.lock
    * < 256000
    | spamc

    spamc config dosyalarinda belirtilen testleri uygulayarak, bu mail'a belirli
    bir puan veriyor, eger sizin ayarladiginiz sinirdan yuksekse
    (/etc/mail/spamassassin/local.cf ya da $HOME/.spamassassin/) mail'i
    isaretliyor, siz de isterseniz yine procmail ile ya da mail programinizda bu
    mail'i ayikliyorsunuz.

    spamassassin "bayesian filtreleme" yapiyor, sizin aliskanliklariniza gore,
    kelime listeleri olusturuyor ve elinde yeteri kadar data oldugunda kendi
    uyguladigi filtreler disinda bu kelime listesine gore de ayiklama yapiyor.
    normalde veritabani her kullaniciya ayri tutulur ($HOME/.spamassasin/)
    isterseniz local.cf altindan ayarlayarak herkes icin tek "token database"
    tutabilirsiniz. bu veritabanini sizin egitmeniz gerekiyor, bunu icin
    "sa-learn" (perl Mail::SpamAssassin kurmaniz gerekiyor) kullaniyorsunuz.

    umarim yardimci olur,
    gokcen