[linux-network] Re: netsis ve linux RM/COBOL runtime

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Fri 02 Jan 2004 - 05:31:54 EST

    Herkese mutlu yillar dilerim

    > Bu arada muhasebeci için gönül dolusu teşekkürler.
    > yalnız nasıl destekleyebiliriz. lütfen daha açık yazılsın.
    > Penguenlerin birbirini desteklemesi lazımki ayıbalıkları yemesin.

    Herseyden once desteklemek istemeniz beni sevindirdi. Destege ihtiyac
    duydugum bazi konular var elbet.

    1- Oncelikli olarak donanim. Mesela nokta vuruslu bir yaziciya sahip
    degilim, elinde nokta vuruslu yazicisi olanlar raporlari yazdirip sonucu
    bildirebilirler. Aslinda calistigim yerde nokta vuruslu yazicimiz var fakat
    benim isyerinde linux ve bilgisayarla ugrasmam yasak ;-) isyerinde sadece
    isimi(muhasebe) yapmam isteniyor. ben de bu sebepten programi evde
    gelistiriyorum, ve yazici gibi sorunlar var.

    2- Farklı Linux dagitimlari. 20 gb harddiskim var. bunda su anda 3 tane OS
    yuklu. bir tanesinin ismi lazim degil, biri rh9, digeri de Gelecek Linux 2..
    Programi ancak bu ikisinde test edebiliyorum. HD'ye baska OS kurmayi pek
    istemiyorum. Slacware, mandrake, suse, debian vs. dagitim kullananlar,
    muhasebeci programini bu dagitimlarda calistirirken ne tur sorunlar cikiyor
    bunlari bildirerek kullanicilarin sorun yasamamasini saglayabilir.

    3- Hafiza tasmalari; gtk+ ve c kullanmadan kaynaklanan hafiza tasmalari var.
    Bunlarin nereden kaynaklandigini henuz tespit edemedim. Daha dogrusu henuz
    buna ayiracak zamanim yok. memprof ile programi calistiriyorum ve goruyorum
    ki surekli kullandigi bellek artiyor. Asla dusmuyor. Sorunun gtk_tree_view
    ve buna bagli calisan listelerden kaynaklandigini sunuyorum ama henuz bir
    cozum bulmus degilim.

    4- Pek cogunuzun bilgi islem sorumlulugu gibi isler yaptiginizi dusunuyorum.
    Dolayisiyle isyerinizde farklı programlar kullanilabilme olasiligi yuksek.
    Biz isyerinde logo kullaniyoruz. Logoda veri aktarimi bolumu var. Buradan
    *.ltx & cvs uzantili dosyalara cikti alabiliyorum. Su an icin Logo kullanan
    yerler icin veri aktarimi bolumunu hazirlayabilirim. Fakat eta, mikro,
    nebim, netsis, orka, link gibi diger programlardan bu tur dosyalar
    alinabiliyor mu ? Alinabiliyorsa bu dosya yapilari nasildir. Bunlari bilmem
    de bu programlari kullanan yerlerin kolayca linuxa gecmesinde etkili bir
    cozum olacak. Bu konuda ornek dosya gonderenler olursa bu, bolumleri de
    yazabilirim.

    Not :Bu programin, linuxun Turkiyemizde yayginlasmasina katkisinin buyuk
    olacagini dusunuyorum. Muhasebeciler pasif kullanicilar olmasina ragmen
    potansiyel bilgisayar kullanicilaridir. Linuxun kurumlardaki terminallerde
    yayilmasi demek sizlerin ve sizin gibi linuxa gonul verenlerin yapacak
    islerinin artmasi demek. Bu yuzden yapilacak yardimlar sadece program icin
    yapilacaktir diye dusunmeyin, gelecek 1 - 2 sene icerisinde direkt yoldan
    olmasada dolayli yoldan sizlere is/musteri olarak yaptiginiz yardimlar geri
    donecektir. Hersey gonlunuzce olsun.

    Ayibaliklarina gelince. Simdiden daha etrafta dolasmaya basladilar. Ama
    sadece gorunuyorlar, henuz elleri kollari bagli. Programin kodunun
    kapanmasini istiyorlar ama istekleri ne yazik ki asla gerceklesmeyecek.

    Yuksel OZCAN (core of muhasebeci)
    http://muhasebeci.sf.net