[Linux] Re: ACL (Access Control Lists)

From: Sancar Saran (saran@linux.ktg.com.tr)
Date: Thu 31 May 2001 - 12:15:03 EEST

On Thu, 31 May 2001, Burak DAYIOGLU wrote:

> merhaba,
> Daha acik ifade etmek mumkun olabilir mi? ACL
> kavrami ile ilgili temel makaleler mi ariyoruz?
> Diger liste uyelerinin gonderdigi gibi ACL destekli
> dosya sistemi mi ariyoruz?
>
> Ben "linux silah degil" thread'indeki son mesajdan
> web temelli bir uygulama hazirlandigi ve bu cercevede
> de ACL'lerin kullanilmasinin arzulandigi sonucunu
> cikartmistim. Bu dogru mudur, dogru ise kullandiginiz
> araclar nelerdir?
>
> sevgiler, selamlar,
> -bd

Selam,
Aradigim sey varsa temel olarak bir ACL uygulamasinin dokumanlari.
Yani mantik olarak nasil uygulandigini merak ediyorum.
Programci degilim tekrar bastan ACL algoritmasi kurmak cok
zorluyor. Kendimce bisiler basardim sanirim ancak heralde birileri benden
once bisiler yapmistir. En azindan ornek olmasi maksadi ile bu tip
dokumanlara bir goz atsam hic fena olmayak.

Uygulamadan cok intranet sayfasi diyelim. Sitenin belli yerlarini belli
kullanicilara cevap vermesini istiyorum. Uzun vadede belki bazinda
sayfa icindeki menulerin kullanici haklarina gore cevap vermeside
planlarim arasinda.

Valla arac olarak, Linux Apache Mysql Php kullaniyorum. Birazda
javascript.

Tesekkurler