[Linux] Re: fw donanimi

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 29 May 2001 - 16:14:47 EEST

Selamlar..

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> parametreler.
> Yani
> yukunu
> NUMA,
>
> merhaba,
> Ben yine ya yanlis anladim ya da yanlis biliyorum... NUMA ve NUMAQ
> birer
> SMP (simetrik coklu islemci) duzenegi degil midir? Ben NUMA'nin
> sadece
> bellek hiyerarsisi farkli bicimde duzenlenmis bir SMP mimarisi
> oldugunu
> animsiyorum?
>
> Bant genisliginin tek parametre olmadigi, ozellikle sifreleme
> [...]

Selamlar...

Bazi kucuk nuanslar disinda NUMA boyle bir sey. Cok kaba bir tarifle
bir anakart uzerine iki bilgisayar koymak gibi bir olay, elbette sizin
taniminizda yeterince aciklayici.

Benmi soylemek isteyip gene soylemeyi beceremedigim sey, oncelikle
effective bandwith tespit edilmelidir. Bu asamadan sonra guvenlik,
crypto vs. icin hesaba bulasilir. Bir private tunnel olusturan cihazla
standart bir firewall ayni kapsama alinamaz zaten. Eger gercek bant
genisligini* bulabilirseniz boyle bir uygulamada isabetli bir makine
secebilirsiniz, 100 MBit diye kestirmeden dusunurseniz, x milyon
dolarlik NUMA gibi mimariler gerekir ki, herkes bize guler, bir
firewall da bu kadar pahali olurmuymus diye..

Elbette bant genisliginin, crypto ihtiyaci duyan paketler, route
edilecek paketler, masq edilecek paketler vs. arasinda dagilimi tespit
edilip, gerekli donanim edinilecektir Bu arada SIMD ve MMX Gibi
Single-Inst. Multiple-Data destegi, Crypto islerini cerez yemek kadar
kolaylastirmistir. Birde sadece bu ise yarayan PCI Kartlarda var. Asil
mesele I/O-to-buffer, buffer-to-cache, buffer-I/O hizlarini
cikarabilmek. Bu esnada kullanilacak tekniklere gore de sistem hizini
belirleyebilmek. Yuksek hizda tipik RAM teknolojileri yeterli olmaz.
Ozel ethernet kartlari vs. gerekir. Bunlarda bin $ civarinda..

Yani yuksek hizlarda butceniz biraz zorlanir. 10 MBit gibi hizlarda 3
gun hesap yaparsiniz, gider ele gelir bir makine (800-900 $) alirsiniz,
yaptiginiz hesaptaki makineden 2 misli kuvvetli olur. Ama 44MBit vs.
denilince oturup dusunmek gerekir. Burada en uygun cozum routing
rule'lerini duzenleyip, yuku iki-uc-dort makineye dagitmaktir. Bu en
hesapli cozum olacaktir.

Saygi ve sevgiler..

--------------

* Gercek bandgenisligini tespit hakikaten zordur. Cunku sizin backbone
baglantiniz yaninda backbone'nin omurga diliminde mevcut yapiyi da iyi
bilmeniz gerekir. TTNET'e 52 K ile baglaniyorsunuz, zavalli telekom'un
sitesinden 2 K ile dosya indiriyorsunuz. Fakat Superonline ile 48K
baglanip ayni yerden, ayni dosyayi cekerken 3.5-4 K'lara cikiyor hiz.
Ne alnamala geliyor ? Buradaki omurga zayif. SOL - Ankara direk TTNET
omurgasina daha temiz baglaniyor boylece Telekom sitesine daha hizli
erisiyoruz. Genelde, her zaman degil ama cogu zaman, etkin
bantgenisligi, ag hizinin yarisinin altindadir. Ama tabi topolojinize
vs. bagli olarak durum degisebilir. Mesela ayni hizdaki ethernet,
ATM'den fark yer, paket boyutu meselesi.. 40 Bayt paketler, daha etkili
buffer ve kuyruk yonetimi saglar, 1514 Bayt paketler ise dev
arabellekler ve uzayan kuyruk arabellekleri anlamina gelir, paketlerin
toplanip gececegi router'in performansini azaltir.