[Linux] Re: Turkiye sizinle gurur duyuyor!

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 29 May 2001 - 15:30:58 EEST

Selamlar..

Mail sisteminin en buyuk eksigi zaten, insanlarin boyle hep yanlis
anlasilmasidir. Hazir konu bu olmusken bu Stupid meselesini
aciklayalim:

wvdial "Intelligent Dialer" olarak takdim edilir. "Zeki" olayi,
wvdial'in gelen promptlari yorumlayip gerektikce, kullanici adi, sifre
vs. fazlarini uygulamasidir. Oysa, PAP kullaniminda olay pppd
tarafindan cozumlenmelidir, cunku PAP sifresinin uygulanmasi icin
oncelikle LCP evresinin gecilerek baglantinin saglanmasi gerekir. Eger
ISP'niz PAP ile dogrulama istiyorsa, wvdial'e aptal moduna gecmesini
soylersiniz, boylece wvdial, CARRIER DETECT, yani modemin karsiya
baglanmasi asamasindan sonra, gelen verileri analiz etmeye calismadan,
dogrudan pppd'yi devreye alir.

Arkadasin yanlis anlayip alinmis olmasina yapabilecegim bir sey yok,
fakat herhalde merak edenlere "Stupid Mode"nin ne oldugunu
aciklamisimdir.

Saygi ve sevgiler..