[Linux] Re: liste karisikligi...

From: Xlinux (xlinux@gmx.net)
Date: Mon 28 May 2001 - 19:52:47 EEST

Burada gözden kaçan bir nokta olduğu kanaatindeyim.

Gurubu istediğiniz kadar parçalara ayırın. Bu bir zaman sonra gene tıkanmaya
yol açar. Çünkü Türkiye'de linux daha gelişecek. Eğer bir yartırım
yapılacaksa, geleceği görerek yapılmalıdır.

Acemi, uzman gibi bir ayrım dünyanın en gereksiz ayrımıdır. Bu acemiler
acemicelere yardım etsin, uzamanlar uzmanlara mantığuıdır. Bu kesinlikle
bilginin paylaşılması ilkesine aykırıdır. Zira uzman bir kişi, eğerki ilke
olarak bilgiyi paylaşmayı benimsemişse, o kişinin yeri her yerdir. Zira amaç
bilmeyenlere, kendi küpümden altın dağıtmaktır.

Ayrım eğerki olacaksa, ki buna liste yönetcileri karar verecektir sanırım,
statü ayrımı değil, konu ayırımı şeklinde olmalıdır.

Örneğin:

GUI,(KDE-GNOME diğerleri, kısaca grafik arayüz ve sorunları)

Perl/PHP(Kısaca buna scripting de diyebiliriz)

Tcp/Ip or Sistem Administration (İnternet için gerekli konfigürasyonlar.
Sendmail, proxy kurulumu ya da diğer şeyler buralara iliştirilebilir)

Programlama. (Bu bölüme Perl girebileceği gibi linuxun olmazsa olmazı C,
Tcl/Tk de girebilir.)

Genel (Burası ise genel bir başlık olur. Örneğin sabahtan beri konuşulan Ms
ve linux ile ilgili belge, buranın konsu olur. Örneğin faaliyerler veya
seminerler buradan duyurulur)

-----

Fazla bölümlenmek ise daha kötü olacaktır. Zira belli bir zaman sonra, bazı
guruplar iyice boşalacaktır. Grup yöneticilerinin belirleyeceği bir
sistematik içinde 4-5-6 gurup oldukça yeterlidir diye düşünüyorum.

Ancak konuyu birde diğer açıdan ele alma gereği hissediyorum. Bu guruptan
günde zannedersem 40-50 mail alıyorum. Ancak ben Mysql gurubundan ki bu
gurup Mysql-org un gurubudur, günde 100 mailden fazla aldığım oluyor. Bu
beni fazla rahatsız etmiyor. Ancak eğer dallanma yapılacaksa daha iyi bir
sistematik bulunmalıdır.

İlk dallanma yapıldıktan sonra, eğer diğer dallanmalara ihtiyaç olursa buda
yapılabilir. Zira gene üye olduğum bir mail gurubunun konusu sadece perl-DBI
modülü. Yani gördüğüz gibi sadece bir Perl mödülü için bile mail gurubu
oluşturulabiliyor. Ve bu gurup yemin ederim ki bu gurubun toplam
hasılasından daha çok hasıla yapıyor!

Diyeceklerim bunlardan ibarettir.

Selam ile..