[Linux] sendmail yardimi lütfen

From: nazim (nazima@doruk.net.tr)
Date: Thu 24 May 2001 - 21:26:10 EEST

Herkese iyi aksamlar,
    Benim sendmail ile ilgili bir problemim var.Red Hat 7.0 kurulu makina üzerinde authenticate olaraktan mail atilmasini istiyorum.
Bunun için gerekli olan cyrus-sasl-1.5.15 i kurdum.Buldugum bir dökümana göre de ;

     /devtools/site.config.m4 dosyasi içine

APPENDDEF(`confENVDEF', `-DSASL')
APPENDDEF(`conf_sendmail_LIBS', `-lsasl')
APPENDDEF(`confLIBDIRS', `-L/usr/lib/sasl/lib')
APPENDDEF(`confINCDIRS', `-I/usr/lib/sasl/include')

ekleyip sendmaili derledim.
1.sorum : bu yazdiklarim dogrumu.

daha sonra

    /cf/cf/generic-linux.mc dosyasini

include(`../m4/cf.m4')
VERSIONID(`$Id: linux.mc,v 0.2 jknoell Exp $')
OSTYPE(linux)
FEATURE(nouucp,`reject')dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(`virtusertable',`hash -o /etc/mail/virtusers')dnl
MAILER(local)dnl
MAILER(smtp)dnl
TRUST_AUTH_MECH(`GSSAPI')dnl
define(`confAUTH_MECHANISMS', `GSSAPI')dnl
DAEMON_OPTIONS(`Name=MTA')dnl
DAEMON_OPTIONS(`Port=587, Name=MSA, M=Ea')dnl
FEATURE(dnsbl,`relays.orbs.org',` Mail from $&{client_addr} rejected; see: http://www.orbs.org')dnl
FEATURE(dnsbl,`rbl.maps.vix.com',` Mail from $&{client_addr} rejected; see http://mail-abuse.org/rbl/')dnl

seklinde degistirerek sendmail.cf dosyasini olusturdum.

Sonuç olarak sendmaili çalistirdigimda auth portunu dinliyor fakat mail atamiyorum.Büyük ihtimal config dosyalarinda hatalar var
ingilizcemin yetersizkalmasi yüzünden döküman okumakta zorlaniyorum .Yardim eden olursa çok sevinirim.Tesekkürler