[Linux - 388] Re: [Linux - 377] YNT: [Linux - 369] sistem loglarini mail ile gonderme....

From: ozmalkoc@proda.com.tr
Date: Wed 23 May 2001 - 15:39:52 EEST

asagidaki gibi tum messages dosyasinin icerigini cikti.txt dosyasina atmak
yerine bunu ftp, telnet,portsentry vb gore suzerek dosyaya atabilirsiniz.
     (1) grep "session opened" messages | grep "May 23" | grep -v
"kullanici_adin" > cikti.txt

     (2) grep "FTP LOGIN" messages | grep "May 22" >> cikti.txt
ilker Gokhan'in scriptinde yukaridakilere gore uyarlamalar yaparsaniz, daha
iyi sonuclar alirsiniz sanirim. Ancak gunun tarihinin nasil otomatik
yazdirilacagini bilmiyorum. Bu konuda ben de yardim bekliyorum!!!

Not: (1) kodlu satirda messages dosyasi "session opened" kelimelerine gore
suzuluyor, bulunan sonuclar bi daha bu sefer "May 22" kelimelerine gore
suzuluyor, buradan bulunan sonuclardan "kullanici_adin" GECMEYENLER
cikariliyor. (2) benzer sekilde...

1- Bunu bir scripyt olarak save et (bir zamanlar kullanmistim, isine
yarar).

#!/bin/sh

LOGS=/bin/cat
MAIL=/bin/mail
CAT=/bin/cat

$LOGS /var/log/messages > cikti.txt
$CAT cikti.txt |
$MAIL -s ``log_sonuclari'' username@senin.domain.ismin

2- bu dosyayi sav ettikten sonra
#chmod 700 script_ismi

3- crontab -e ile ne kadar siktikta istiyorsan bu scripti calistir.

Ilker G.