[Linux - 356] YNT: [Linux - 343] Re: [Linux - 341] Re: [Linux - 313] Kişisel web ayarları

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Wed 23 May 2001 - 10:50:14 EEST

Selam,

Ilk gelen mail den epey uzaklasildi ama daha enteresan bir noktaya tasindi
konu. Nacizane birkac fikirde benden.

> yerlestirilir.
> Squid ideal
> guclu bir web

Butun yukte calisan sistemlerde uygulamalari birbirinden ayirmak (donanim
olarak, ortam olarak degil) en temel yaklasimlardandir.

> One konulacak proxy SSL-acceleration da yapiyor olabilir; bunu
> atlamamali,
> SSL konusmayi istemciler ile bu ivmelendiriciler yaparsa, arkadaki
> sunucularin yuku pek bi hafifler.

Dogru. Bu konuda squid uzerinde de calismalar var. Istek soyle geliyor:

client--SSL-->reverse-proxy---HTTP--->Webserver

Boylece web sunucu uzerindeki CPU yuku epey dusuyor.

> SQL demeyelim yaw, XML ile birlikte bin turlu query-language cikti,
> gucenirler valla... :)

> nasil hesapladin hocam bu 4MBit'i? :) Anlamadim ama pek daha azinin
> yetecegi fikrindeyim, biraz acabilir misin? :) (Pek guldum ama n'olur
> kizma; art niyet yok... Kafadan 4Mbit'e kitlenmissin, sasirtti...)

Bu hesaba bakmadim ama yurtdisinda bir cok insanin kisisel cikisi 1Mbit iken
bu tip bir seyi soylemek cok yanlis sayilmaz bence. Simdi burada bircok III.
dunya ulkesindeki alt yapinin bizden daha kotu durumda oldugu da
soylenebilir ama alinmasi gereken hedef neden 4 Mbit,10 Mbit olmasin ki? Ama
hesap konusuna gelince bu rakami soylediginde gercekten bir hesaplami yola
ciktin merak ediyorum ben de?

> transferler
> Solaris, en

Buyuk sistemlerde bu is ya replikasyon ya da distributed file sistemler ile
cozulebilir ama artik replikasyon cok eski kalan bir yontemdir.

> enterprise icin Linux hangi gerekce ile yetersiz diyoruz? biraz
> aciklamayi
> hak ediyor sanirim...
>
> Genelde bu turden beklentileri olan mekanlarda SAN kullaniliyor;
> aciklamalarda Serdar Hocam hic storage area network'lere deginmemis...
>
> Bu boyda bir yerde file-sharing vs. konseptleri kalmaz, kalmamalidir.

Son yillardaki SAN + distributed file sistemlerinde gelismesiyle (GFS gibi)
enterprise sistemlerde de epey bir yol alinmistir. SMP kullanim yonunde de
yapilacak daha buyuk adimlar ile bu buyuk sistem kuruluslarinda cok buyuk
yol alinmis olunacagina inaniyorum.

Saygilarimla,
Ilker G.

----
Nacizane fikrim: Tartismalar bu tip teknik konular icin yasanmali. Baska
konular icin degil. :-)

Bu e-postada bulunan tüm fikir ve görüşler ve ekindeki dosyalar sadece adres sahib(ler)ine ait olup, Sümerbank A.Ş hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz. The information contained in this E-Mail and any files transmitted with it are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed and do not reflect those of Sumerbank A.S.