[Linux - 260] qmail

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Mon 21 May 2001 - 15:44:42 EEST

Merhaba

biraz konu disi ama zaman zaman sorulan sendmail sorularindan cesaret alarak listeye bildirmek ve yardim istemek zorundayim.

eskiden sendmail ile çalişirken kurum içindeki mail duyurulai için aliases dosyasinda bir çok includelar olusturuyordum.
mesela en çok kullandiğim:

awk -F: '{ print $1"@deu.edu.tr" }' < /etc/passwd > /etc/mail/herkes
aliases dosyası icinde de herkes: :include:/etc/mail/herkes gibi bir satır oluşturmak.duyuruyu yapacak olan kisi Bcc satırına alias'ı yazdiğinda mail herkese dağilmış oluyordu,basit ve guvenli bir yol.Duyuruyu alan bir kisinin reply yapip herkesin posta kutularını şişirmesi gibi bir durum da söz konusu olmuyordu.

Fakat qmail'de include adres Bcc'ye yazılsa bile headerlarda Delivered-To satırında görünüyor.Haliyle bu spammerlar ve iç saldırılar için bir açık teşkil ediyor.Pek incelemedim ama sanırım Postfix'te de Delivered-To satırı yer alıyor.Qmail konusu için bir 15 gün yurt dışını taradım.Şöyle bir döküman buldum;

> While your solution will work, I was presented with a similar problem with
> having to mail all of our on-line customers with our quarterly newsletter,
> etc. If the Delivered-To: header is shown with that alias, anyone could
> mail listname@xxxxxxxxxxx and it would be remailed to all the folks
> there... bad mojo for spam. (We had one person who did just this with our
> "secret" alias.)

it seems to me that this is easily prevented by either a) using a temporary
listname, and deleting it right after the mailing, or b) using one of the
many "restricted list" solutions that have been mentioned, using PGP or the
presence and contents of some combination headers to verify the
authenticity of the posting

Haliyle bu yazıyı okuduktan sonra ikide bir newinclude oluşturmaktansa qmail-local.c nin koduna müdahele etmek zorunda kaldım,Delivered-To satırını kaldırdım.Fakat bu sefer de şöyle bir sorunla karşılaştım,aynı makinada listproc.6.0d çalışıyor,listelere atılan mailler qmail-local tarafından dağıtılmamaya başlandı.Listproc catmail isimli programı kullanmasına rağmen qmail-local liste-isimlerini gerçek bir kullanıcı olarak algılayıp preline satırını okuyamadım diyor ??

listproc'un daha ufak baska bir makinaya alınıp çalıştırması olanak dahilinde ama yine de bir listeye sorayım dedim
böyle bir durumla karşılaşan oldu mu acaba

Orhan Berent