[Linux - 256] Re: [Linux - 254] Re: [Linux - 243] Re: [Linux - 237] Re: [Linux - 231] Re: [Linux - 228] Re: [Linux] turkce kde

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Mon 21 May 2001 - 17:07:07 EEST

Merhaba,

> fontlarinin hepside iso8859-9 ayarli. fakat ne yaptimsa ne kde yi
> turkcelestirebildim (aslinda nasil turkcelestirildiginide tam olarak bildigim
> soylenemez:) nede turkce fontari gorebiliyorum. Diger arkadaslarda oldugu
> gibi bende ? isareti degilde su karakterler cikiyor ??? ??? sadece bu uc
> karakterde sorunum var.

Bu ilginc bir durum, Mandrake'yi kurup biraz daha detayli inceleyeyim.
Belki bir cozum yolu bulabilirim. Benim sundugum oneri (en azindan) RH
7.1'de sorunsuz calisiyordu.

> Operayi gercekten cok begendim ve netscapeyi bende kaldirdim fakat turkce
> sayfalarda bu uc turkce karakteri goremiyorum. Ama opera cok guzel yinede
> kullanmaya devam edecegim.

Netscape'in artik dagitimlar tarafindan desteklenmeyecegi, CD'ye
yerlestirilmeyecegini tahmin ediyorum. Bunun yerine Mozilla, Konqueror ve
Nautilus gleiyor. Her ne kadar Eazel kepenk indirdiyse de (gercekcilikten
yoksun bir is modelleri vardi!) Nautilus acik olarak gelistirilmeye devam
ediyor, hatta Fatih'in soyledigine gore bugzilla girdi sayisi Eazel
kapandiktan sonra %300 oraninda artmis.

> Gorkem beye: Eger mumkunsa operayi gelecek linuxsa koyabilirmisiniz ve
> gelecek linuxun ne zaman cikacagi bellim?

Gelecek Linux 1.1 yazin ortalarinda cikacak. Daha onceki Nisan sonu-Mayis
basi hedefini "Turkiye sartlarina daha uygun" ve "ulusal" bir isletim
sistemi yaratma istegiyle ileri bir tarihe attik. Umut, Opera'dan gerkeli
izinleri aldi ve Opera'nin en guncel surumu GL 1.1 ile birlikte gelecek.
Her ne kadar Turkce cevirisi yapilmamis bir paketi GL ile birlikte vermeme
gibi bir on-niyetimiz olsa da, Opera gercekten cok basarili bir uygulama
oldugu icin GL 1.1 ile butunlesik dusunuyoruz.

Bu arada, Opera'nin web sayfasinda Opera yerellestirmesi konusunda bir
proposal var. Ilgilenen olursa bakabilir ve cevirilere baslayabilir diye
dusunuyorum.

Iyi calismalar
Gorkem
Gelecek A.S