[Linux - 249] Dikkat ! Hasta Linux kullancisi (fwd)

From: Erdal Mutlu (erdal@poyraz.saneg.itu.edu.tr)
Date: Mon 21 May 2001 - 12:59:25 EEST

Merhaba,

Oldukca carpici bir konu basligi attim. Nedenine gelince. ITU SANEG
laboratuvarlarinda Prof. Dr. Metin Demiralp'in sayesinde yetisen bircok
arkadas vardir. Bunlar bugun Turkiye'nin cok cesitli ve saygin
kuruluslarinda calismaktadirlar. Bu laboratuvarin ozelligi bilgisayarlara
ogrencilerin dogrudan erisimin olmasi ve daha da onemlisi bu
bilgisayarlarda Linux ve benzeri konular=FD ogrenebilmeleridir. Iste boyle
bir ortamdan yetisen ve belkide bircogonuz att=FD=F0=FD mesajlardan tanidig=
i bir
kisi vardir, ad=FD Murat KOC.

Bu kisi takindigi terbiyesiz tavirlardan dolay=FD SANEG bunyesinden
atilmistir. Kesin olarak kanitlayamiyoruz. Ancak 19 Mayis 2001 tarihinde
19:34'ten sonra root sifresini de=F0istirmeyi unuttugumuz bir bilgisayara
birisi girmis ve su komutunu kullanarak tum kullanicilarin alanlarini
silmistir. Daha sonra da log dosyalari temizlenmis. Anlayacaginiz bizim,
bir ihmalimiz sonucunda kullanicilarimiz, ki bunlar=FDn %99.99'u
ogrencilerden olusmaktad=FDr, zarar gormuslerdir. Gerci niyeti kotu olan
birisini durdurmak pek kolay deildir.

Kesin olarak bunu Murat'=FDn yaptigina dair elimizde kanit yok. Ancak, kani=
olmamasina kasin bunu yapabilecek tek kisi var o da Murat Koc'tur.

Bu kisi ile gireceginiz iliskilerinizde cok dikkatli olmanizi tavsiye
ediyorum. =D6zellikle bu kisi ile is yapacaksaniz daha da dikkatli olunuz,
cunku kafasi attiginda size de zarar verebilir.

Bir insanin yetistigi yere bu kadar zarar vermesini ben sahsen tahmin
etmiyordum. Bunu yapsa yapsa ruhsal sorunlari olan birisi yapabilir.

Zamaninizi aldigim icin ozur dilerim.

Not: Bu bir suclama degil bir uyari olarak gozonune alinmalidir. Kanitimiz
yok. Eger, kanitim olsaydi hukuki yollara basvuracaktik.

Erdal MUTLU

----
Iyi gunler!                                   Have a nice day!
----
Istanbul Teknik Universitesi             Istanbul Technical University
     Bilisim Enstitusu                       Informatics Institute
Arastirma Gorevlisi Erdal MUTLU          Research Assistant Erdal MUTLU
E-mail : erdal@be.itu.edu.tr             Home page :www.be.itu.edu.tr/~erda=