[Linux] (Fwd) Re: acaba ispde filtreleme mi

From: zkeles@trektravel.ru
Date: Fri 18 May 2001 - 12:52:49 EEST

problem cozuldu, isp 'de filtreleme olmus.
cok tesekkurler, yardimlariniz icin

Date sent: Thu, 17 May 2001 22:38:00 -0700 (PDT)
From: Serdar KOYLU <serdarkoylu@yahoo.com>
Subject: [Linux] Re: acaba ispde filtreleme mi
To: linux@linux.org.tr
Send reply to: linux@linux.org.tr

Selamlar..

--- "Mutlu B. ONDER" <monder@egeseramik.com> wrote:
> Merhaba ;
>
> etc/inetd.conf dosyasinda smtp satir basindaki commenti kaldirin...

Kaldiralimda, RedHat 7.0'da inetd varmiydi ? Ben yok diye hatirliyorum,
xinetd vardi gibime geliyordu, ustelik konfigurasyonuda baska
sekildeydi. Ayrica belirtilen hata mesajlari, ping ile yapilan
kontroller sonucunda olusturulur, "no route to host" aciklikla aga
ulasamadiginizi gosteriyor. Telnetle bile ulasamiyorsunuz. Bilhassa
birtakim geriz, salak, ahmak, sapsal vs. oldugu bilinen ve serefsizligi
kendine kaftan bicmis ISP'ler (Vestel ve Escort zamanindaki turkport
gibi) Interneti mIRC ve Explorer'den ibaret sandiklarindan boyle
zibidilikler yapiyor. Ayrica kendi makinenizin ve ag baglantisi
uzerindeki firewallinizin ayarlarina bir bakin. Telneti kapatacagim
diye belki SMTP'yi kapatmislardir, ISP'nin kapatmasi biraz zor (teknik
degil, etik olarak). Bu arada sendmail bazen relay olarak calisir. Bu
su demektir, gidecek mailleri dogrudan yollamak yerine baska bir
sendmaile teslim eder. Eger boyle bir konfigurasyon kullaniyorsaniz
relay yapilan makinenin de buna izin vermesi gerekir. Ama siz "telnet
x.y.z.a 25" ile de ulasamadaginiza gore, sadece firewall probleminiz
olabilir.

Saygi ve sevgiler..

http://auctions.yahoo.com/