[Linux] Ynt: Re: otomatik backup

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Fri 18 May 2001 - 12:16:03 EEST

remote backup için rsh da düşünülebilir..rhosts dosyasında dünya için ++
vermemeye dikkat edin,NFS'ten daha kolay geliyor bana.

cron da yapmak için backup diye çalıştırılan bir dosya
oluşturun,değişiklikleri bunun içinde ypaın,her değişiklikte cron durdurup
başlatmaya gerek kalmaz.

yedek alacağınız ve almayacağınız dosyaların ayarlanması için find ve cpio
daha kullanışlı,eğer ille de tar kullanacaksanın tar --exclude seçeneği de
var.

/dev in altında blok ileri alma ,blok atlatma rewind norewind seçenekleri
var,kendi backup stratejinize en uygununu seçebilirsiniz.

Kolay gelsin

Orhan Berent