[LINUX:27878]

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Thu 17 May 2001 - 02:59:05 EEST

selam,

  gecenin bu vaktinde kafam iyice dondugu icin dusunemiyorum ve su soruyu
yoneltiyorum.once yaptigimi anlatayim:

  bir mail server kurduk, ComminigatePro diye bir yazilim. Neden qmail yada
sendmail diye sormayin benim verdigim bir karar degil cunku. Hardware: Intel
Type L440GX+ board uzerine 384 MB ram, single pentium 3 islemci, 3 com nic
card, 2 adet scsi 17.7MB seagate disk, birde Adaptec AIC7896 SCSI Host
Controller Onboard. Sistem olarak RH7.0 kurdum, RH7.1 Adapted AIC
driverlerini yuklerken kiltlendi bende ugrasmadim. Neyse, 7.0 kurarken
software raid'i aktif hale getitip bir guzel kurdum, /home/usr/var dirlarini
aldim raid partitionlarina, / ile /tmp ve swap i iki diskte basta 1'er
gigalik bosyerlere koydum yani:

  /dev/sda1 / 1024MB
  /dev/sdb1 /tmp 766MB
  /dev/sdb2 swap 256MB

  /dev/md0 /home 2048MB
  /dev/md1 /usr 3072MB
  /dev/md2 /var 11000kusur MB

  raidi 1.seviye olarak kurdum mirroring icin.

  neyse olay su, bu makine cok guzel calismaya basladi, bu sefer benim
gerzek menecer tuttu software raide guvenemeyiz, illaki hardware raid
bulalim koyalim diyor. Simdi redhatin support sayfalarina baktim, adam daha
yaziniz basina yazmis,

   We currently do not support hardware raid in any of the Adaptec AIC78xx
controllers, diye, benim scsi kontrollerin ayni ismiyle gecen raid device
desteklemediklerini soylemis.

  SORU: Ben Adaptec AIC78xx'in mainboard daki on board chipini scsi host
olarak biliyordum, Ki kurulum da o niyetle kurdu, bu raid array device degil
dimi?

  SORU: eger ki oyleyse o zaman nasil oluyorda ben hic zorluk cikmadan bunu
linuxe kurdum?

  SORU: Eger ki bu raid device ise o zaman ne diye basta bana SCSI host
ADAPTER diye tanidi.. Bunun RAID ile bir alakasi olmsmasi lazim diyilmi?

  SORU: Simdi bunlar bu isimle gecen hardware RAID'i desteklemiyorlarmis.
Tamam o zaman ben de gideyim onlarin destekledigi mesela AcceleRaid alayim
takayim, o zaman sirf benim SCSI host adapter AIC78xx diye diskleri
kullanamiyacakmiyim? (bu soru biraz salakca oldu ama kusurua bakmayin)

   iyi biliyorum, bu adapted AIC devicelerini linuxe kurdu buradaki calisan
eski muhanedis arkadas, hemde 6.2'ye.

   Yani arkadaslar gecenin 4 unde insan bildiginie unutuyor, Bu RAID ile
SCSI Host ayni seyler degil, ama SCSI HOST ADAPTER AIC78xx olarak bilinen
seye RAID ARRAY DEVICE da deniyormu? Yada bu ONBOARD Raid KArtida kendini
kamuflaj mi ediyo..

   Buraya kadar sabirla okuyup bitirdiyseniz, bilginiz dahilinde bir cevap
yazarsaniz cok daha fazla tesekkur edicem.

  tesekkur ederim.

murtix.