[LINUX:27707] Re: Network Traffic Generator

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 11 May 2001 - 12:02:45 EEST

goapal wrote:

> Merhaba Burak,
>
> Bu bir web application falan degilde 30-40 megabitlik internet trafigini
> tasiyacak bir gateway'in testi olacak. Hemen soyleyeyim... Ben
> bu cihaza cift yonlu trafik basip olanlari izlemek istiyorum. Butun sorun
> bu.
> Selamlar,

Hmm,
Random traffic generator lazim sana... Bolca fragmented paket yapman,
bir
miktar bozuk (checksum'i ya da baska bir yeri) paket gondermen ve
incelemen
lazim...

tcpreplay kayit edilmis bir trafigi hizla geri oynatmak icin
kullanilabilir.

fragrouter bir tcp stream'ini minicik fragment'lara bolerek akitmaya
yarar.

tg bir trafik jeneratorudur. http://www.isi.edu/~eddy/tg/tg.html
adresinde.

dsniff suite'inin icersinde bir switch'in arp cache'ini sisirip aleti
hub gibi
calismaya zorlayacak bir tool vardi.

Bu araclari uygun bicimde bir arada kullanabilirsen alet uzerinde
diledigin
gibi "abuk" trafik olusturabilirsin.

Ancak aletin bu abuk trafik altindaki davranisini incelemen icin
ureticisi ya
da bir ikinci firma tarafindan saglanan izleme yazilimina sahip olman
lazim.
(Paket kayip oranlari, kuyruk doluluk oranlari, islemci ve bellek
yukleri vb.)

kolay gelsin,
-bd