[LINUX:27681] Ynt: ipmasq

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 10 May 2001 - 11:39:46 EEST

Selamlar..

Burada iki kavram var, kafanizda birbirine dolasmis. Oncelikle, Linux'a
birden fazla reel IP vermeniz gereksiz, serverlerin IP'lerini bu makineye
vermek fuzuli olur. route veya daha iyisi ip ile, routing ayarlari yaparak
bu sorunu giderebilirsiniz. Ama derseniz ki, benim tek bir reel IP uzerinde
bir mail server makinem, bir de web server makinem olsun, o zaman size NAT
lazim. masq. ile calisan taraf icinse sunu soruyorsunuz buyuk ihtimalle,
istekler farkli IP lerden mi yonlendirilir ? Cevap routing tablonuzda gizli
olacaktir, paket routing tablosuna bakarak gidecegi yere yollanirken, kaynak
adresi yerine yollandigi arabirimin IP adresi yazilacaktir. Routing
dokumanlarini incelemenizi tavsiye ederim.

Saygi ve sevgiler..