[LINUX:27672] Re: firewall konfig, please

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 10 May 2001 - 01:54:12 EEST

merhaba,
Redhat yerine Suse ya da Slackware tavsiyesi Egemen Bey'in kisisel
tercihlerine gore dogru secim olabilir; bunun tartisilacak bir
tarafi yok... Bana gore Redhat'i de sadece firewall'luk yapacak
bicimde kurmak (gereksiz tum paketleri eleyerek) cok mumkun ve
Slackware'de ya da Suse'de oldugundan daha zor degil. Firewall'luk
yapacak Linux'lar icin 2 disketlik dagitimlar da var; onlari da
kullanabilirsiniz. Sanirim Trinux bunlar arasinda iyilerinden
birisiydi...

Ancak Slackware'in daha performansli olmasi ile ilgili "iddia"'yi
paylasmiyorum. Her Linux dagitimi ayni cekirdegin (belki 1-2 revizyon
farki ile) ayni serideki bir surumunu kullaniyor. Bircok temel islem
icin de ayni yazilim kullaniliyor, yine surum farklari olabilmek
kaydi ile...

Dagitimlar cikis zamanlarina gore azicik erken ya da azicik gec cikmis
olmalarina gore bazen en guncel bazen en eski dagitim olabiliyorlar.
(Goreceli olarak...)

Ancak yine de performansi gozle gorulur bicimde degisik bir dagitim
olmasini +-2 aylik zaman araliginda cikmis dagitimlardan beklemiyorum.

Yaniliyor isem Egemen Bey'den bir duzeltmeyi memnuniyet ile okumak
isterim.

tesekkurler, sevgiler,
-bd

not: bu mesaji "bakin hatanizi yakaladim" biciminde degil ama "birlikte
ogrenip birlikte kendimizi gelistiriyoruz" felsefesi baglaminda yazdim,
lutfen listede yeni bir "flame" zinciri baslatmayin.