[LINUX:27662] Re: firewall konfig, please

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 09 May 2001 - 16:05:40 EEST

opct> (beceriksizligim icin ozur...) iki linux firewall konfigurasyonu var...
opct> yardimlarinizi bekliyorum. not: iki sistemde de loglarin tutulmasi cok
opct> onemli bizim icin... not2: sistemler redhat 7.0... ama baska tavsiyeniz
opct> varsa, onlar da kabulum...

Bu konuda linux.org.tr'daki belgeler bölümüne girdim 2 tane döküman var.

Ismail Yenigül'ün cok güzel bir Linux ipchains firewall yazisi var. Orada
sonlarda bir proje olarakta sizinki gibi dmz'li bir örnek var.

Onun altinda Ersin Gezek'in de bir fw yazisi var ama digeri sizin istediginizi
aynen anlatiyor.

Loglama icin ipchains'te -l parametresi kullandiginiz her kural loglanir.
Normalde messages'a yazar ama syslog ayarlarindan kern.info'yu bir log dosyaya
yönlendirerek baglantilari ayri bir dosyada tutarsaniz daha iyi olur.

iyi günler

--
 Alper Oguz    alperliste@showtv.com.tr