[LINUX:27479] RE: routing

From: Murat SULUHAN (murat.suluhan@tesam.com.tr)
Date: Wed 02 May 2001 - 10:55:12 EEST

Merhabalar

1. DNS de mail server x.y.z.d ip de diyerek tanimlama
2. kullandigin ip firewall-nat yazilimina icerideki a.b.c.d ip adresini
Internete x.y.z.d ip adresinden cikart diye ikinci bir tanimlama, burada
statik address translation yapman lazim
3. routera x.y.z.d ip sine geleni g.y.h.n ip adresine yonelt demen lazim,
yani host routing
Cisco da bunu

conf t
ip route x.y.z.d 255.255.255.255 g.y.h.n
(Ctrl+Z)
write
quit

seklinde yaparsin

Yukarida
x.y.z.d = mail serverin Internette gozukecek gercek ip adresi, statik adres
translation ile bu adresi a.b.c.d adresinden ceviriyorsun

a.b.c.d = mail serverin senin LAN' indeki private ip adresi

g.y.h.n = ip firewall-NAT yapan cihazin ip adresi

Umarim yardimci olabilmisimdir