[Linux] Re: Glibc2

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Fri 27 Jul 2001 - 10:14:12 EEST

Ahmet TaY wrote:

Merhaba,

> $ glib-config --version
> 1.2.6
>
> Glibc 'yi 2 'ye yükseltmek istedim.

Simdi burada bir karisiklik mi var, yoksa baska birsey mi
anlatmak istiyorsunuz? GLIBC'yi yukseltmek istediginiz
soyluyorsunuz ancak, glib'in surumunu vermissiniz.
Glib ve GLIBC, birbirinden tamami ile ayri kutuphaneler,
Glib, GDK GTK+ ve diger bir cok yazilim icin, GUVENILIR
bir UPA (uygulama programlama arayuzu) sunarken,
(standart libc fonksionlarinin bir cogu yeninden,
guvenilir bir bicimde gerceklestirilmistir glib'de)
GLIBC, sisteminizin genel C kutuphanesidir.
Siz simdi neyi guncellemek istiyorsunuz.

> RPM 'leri yüklemek istedim. Conflict hatasi.
> Bende mc ile ilgili dizinlere kopyaladim.
> Ama paket yüklerken tekrar hata aliyorum.
> Nasil güncelleyebilirim.?

Paket yonetim sistemleri, Linux dagitimlarin
sus olsun diye koyulmazlar. Eger paket yoneticiniz
bir cakisma oldugunu soyluyor ise, bir bildigi vardir.
(keze bu bilgisini de size aktarir)
ve ona gore hareket etmeniz gerekir. Dosyalari,
elle, yerlesecekleri dizinlere kopyalayarak
hem sistem paket butunlugunun bozulmasi yol
acabilir hem de calisan bir cok uygulamanin
calismaz hale gelmesini saglayabilirsiniz.

Sorunuza cevap veremiyorum, cunku burada
neyi guncellemek istediginiz anlasilamiyor.
Yukarida aciklamasini yaptim.
Glib mi ? GLIBC mi ?

Saygilarimla,

Berk Demir