[Linux] Re: birkac process

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Thu 26 Jul 2001 - 17:39:20 EEST

Alper Oguz wrote:

> Bunlar nedir, gerekli mi, sürekli nasil kapanir?
>
> [kflushd] > [kupdate] > [kswapd] > [keventd]

Koseli parantezler icinde gordugunuz bu surecler,
cekirdege ait threadlerdir.

kflushd, bir kernel thread. Cekirdek, tampon kasesinde
(buffer cache) cok fazla kirli veri kaldiginda, bu
thread'i devreye sokar ve bu verileri diske yazmasini
saglar. bu sayede, yeniden kullanilabilir hazifaniz
elinize gecer.

kupdate, her 5 saniyede (verinin tipine gore
bu sure degisebiliyor), buffer'a veri yazar ve
boylece buffer'da kirli veri kalmamasi saglar.

kswapd, VM (virtual memory) kontolu icin
kullanilir. Bellek alani azaldiginda, swaping
yaparak, swap alaninizin kullanilmasini saglar.

Son olarakm keventd ise bu yukaridakiler dahil, kernel threadleri
yaratmanizi saglar.

Emin degilim, denemedim; ama muhtemelen isteseniz bile
bu 4'unu de sonlandiramazsin.

Saygilarimla,

Berk Demir