[Linux] GL 1.0, Ses kartlari hakkinda bir kaç soru

From: Nazım Koç (kocnazim@superonline.com)
Date: Thu 26 Jul 2001 - 21:36:00 EEST

Merhaba,

Ses kartlari ile daha once hic ugrasmadim. Bu konuda
birkac belge okudum. Ama hala kafamda basit birkac
soru var.

1- "modprobe sound" denildiginde sound, soundcore ve
   soundlow adli 3 modul yukleniyor. Bir de sistemdeki
   ses karti icin es1371.o gibi modul var. Hem kullanilan
   ses kartinin hem de bu core sound modulleri ayni
   anda mi yuklu olmali ? Aralarindaki fark nedir ?

2- GelecekLinux ses kartimi "Ensoniq 5880, AudioPCI" seklinde
   buluyor. Ama desteklenmeyen kart hatasi veriyor. Bu ne
   demektir ? Cunku bu kartin desteklenidigini ve es1371.o
   seklinde modul'unun oldugunu biliyorum.

3- lspci ile baktigimda ses katimin ve eternet kartimin
   IRQ'lar=FDn=FDn 0 oldugunu gordum. IRQ cakismasi var.
   "insmod es1371" komutunu verdigimde de zaten IRQ
   cakismasi oldugunu soyluyor. IRQ degerini ethernet
   veya ses kartinda nasil degistirebilirim ?

4- RedHat sitesinde bu kartin desteklenmedigi yaziliyor.
   Fakat ALSA sitesinde problemsiz destekledigi yaziyor.
   Hatta ornek olarak verdigi config dosyalari bu kart
   icin yazilmis. Fakat anladigim kadari ile ALSA suse
   tarafindan destekleniyor. Acaba bu karta sahip olup ta
   Gelecek Linux'da kullanabilen var mi ?
   Kartin Tam Adi:
   Creative Sound Blaster, Ensoniq 5880 Audio PCI 128

5- FreeOSS ile ALSA arasindaki fark nedir ?

Yanit verecek arkadaslara simdiden cok tesekkur ederim.

Saygilarimla,
Nazim KOC