[Linux] Re: Grupware

From: Umut Gokbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Wed 25 Jul 2001 - 14:31:05 EEST

Merhaba,
> Evet doğru ,neden olmasin zaten olmasi gereken de bu değil mi?
> En azından yaş ve peşinden etik olarak GNU'nun "bedava yazılım" demek
> olmadığın bilincindeyim ve eninde sonunda GNU yazılımı işine gönül veren bu
> kişilerin de ödemek zorunda oldukları faturalarının olduğunu da biliyorum..

Yakin ilginizden dolayi tesekkur ederim. Ethik Groupware' den kisa metrajli bir maddi kazanc elde etme dusuncesinde degiliz ama bir geri donus olsa da uzulmem elbette. :) Sizin de dediginiz gibi GPL yazilim ureten kisilerin de odemeleri gereken faturalari var, hele bu kisilerin faturalari odemek icin bir isi bile yoksa durumun ne kadar kotu oldugunu anlarsiniz sanirim.

> Ethik konusuna gelirsek:Bir örmekle girmek istiyorum olaya:Ben posta client
> yazılımı olarak tek tük eksikliklerine rağmen hantal Mozillaya yada NS 6.x
> veya abuk sabuk fontlu NS4.7x yerine Kmail kullanıyorum.Çünkü türkçesi düzgün
> ,fontları aklı başında ve KDE ile güzel entegre...Bu mantıkla Ethik groupware
> istenen özellikleri sağlarsa mesela oturup phpgroupware'i türkçeleştirmekle
> uğraşmam...

Ethik, umarim ihtiyaclariniza karsilik verebilir nitelikte bir yazilim olacak. Lotus Notes ve MS Exchange Server 2000' de yer alan workflow semalarinin islevini ilk versiyona koyamayacagiz(belki ileride) fakat mail alisverisi, kurumsal taslak paylasimi, global adres defteri, paylasimli klasorler ve bu klasorlere istenilen dosya tipinin kaydedilmesi, forum alanlari sohpet odalari, kisisel ve paylasimli organizerlar, akil defterleri vb.... bir groupware' den beklenen pek cok ozellik built-in bulunuyor. versiyon 1.0.0 sadece web tabanli bir program olacak. Fakat altyapi ileride bir masaustu yazilimi olarak gelistirmeyi uygun kiliyor. Hem Windows hem de Linux istemcilerinin gelistirilmesi uzun metrajli olarak dusunulenler arasinda. Cok istedigimiz fakat henuz mantikli bir sonuca varamadigimiz bir ozellik de Ethik' in instant messaging sunucu olarak da kullanilmasi. Bu is icin Ethik' in icine gomebilecegimiz GPL bir ICQ sunucu yazilimi ve PHP ile implemente edebilecegimiz bir IC!
Q client kodu ariyoruz. Nette epeyce arastirdik ve bir tane bulduk fakat yarim kalmis bir proje ve devam edecege benzemiyor. Tabii ki Ethik' e gomecegimiz programin GPL olmasi gerekiyor.

Bu arada mesajlasma icin Prosoft' a BasiliX veya Postaci 'yi kurmayi dener misiniz? Kmail kadar islevsel degiller belki ama webmail' lerin masaustu mail istemcilerinden farkli bir kullanim amaci vardir. Her iki yazilim da Turkce problemsiz calisabilir, cunku Turk gelistiricilerin urunleri.

--
Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak

GPG Public Key : http://www.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xBCF6D969&template=netenextract,netennomatch,netenerror