[Linux] Linux, Türkiye'de hızlandı

From: Bora Ozden (vbozden@yahoo.com)
Date: Fri 20 Jul 2001 - 15:18:22 EEST

http://www.btnet.com.tr/haberler/haber.asp?hbr=5497

Linux, Türkiye'de hızlandı

Beliz Kudat

 Linux International'ın Türkiye'ye yönelik faaliyetleri hız kazandı. Geçtiğimiz yılın sonunda tüm dünyada aldığı kararla vakıf oluşumundan kar amacı gütmeyen bir şirket yapısına geçen Linux International'ın Türkiye'ye yönelik çalışmalarını şirket kurulana kadar Sebit Ltd. yürütüyor. Linux International Yönetim Kurulu Üyesi ve Sebit Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Siyami Kahyaoğlu, öncelikle www.tr.li.org sitesini Eylül ayında hayata geçireceklerini kaydetti. www.li.org' u Türkçeleştirerek işe başladıklarını kaydeden Kahyaoğlu, Sebit bünyesinde makinelerin kurulduğunu ve sitenin tasarımının yapıldığını belitti. Kahyaoğlu, Türkiye'nin hukuki yapısı nedeniyle Linux International şirketinin kurulmasında gecikmeler yaşandığını ifade ederek, "Türkiye Cumhuriyeti kanunları, kar amacı gütmeyen şirket oluşumuna izin vermiyor. Bu konudaki sorunlar çözülür çözülmez şirket faaliyetlerine başlayacak" dedi. Kahyaoğlu, Linux International Türkiye'nin kurulmasının 26-31 Ağustos 2001 tarihleri arasında yapılacak yönetim kurulu t
oplantısının gündeminde olduğunu da ifade etti.

Kahyaoğlu'ndan aldığımız bilgilere göre, www.tr.li.org oluşumunun sponsorlarının büyük bir bölümü de şimdiden belli oldu. Sponsorlar, otomatik olarak şirketin üyesi oluyorlar ve şirketle ilgili kararlarının alınmasında birer oy hakkına sahipler. Oluşum tamamlandığında Linux International Türkiye'nin genel müdürünü de bu üyeler seçecek. www.tr.li.org sitesinde her sponsora ait bölümler bulunacak.

IBM Türk, Compaq Türkiye, Hewlett Packard Türkiye ve Sebit Ltd., oluşumun Platin sponsorları. Altın sponsor olarak şu an yalnızca Gantek Teknoloji bulunsa da Kahyaoğlu'nun bildirdiğine göre bu gruba başka sponsorlar da katılacak. Veritabanı sponsorlarından biri DB2 ile IBM. Henüz belli olmayan ikincisi ABD merkezli bir şirket olacak. Bunların dışında toplam 4 tane medya ve iletişim sponsorları bulunacak.

Öte yandan, Linux International Yönetim Kurulu üyelerinin kullanacağı elektronik oylama sisteminin geliştirilmesini de Sebit Ltd. üstlendi. Projenin 3 ayda tamamlanması öngörülüyor.

© 2001 BTnet

Doğru pabucunu giymeden, yalan dünyayı dolaşır.

                                                Mark Twain

Get personalized email addresses from Yahoo! Mail - only $35 a year!
http://personal.mail.yahoo.com/