[Linux] Re: samba-linux password problemi

From: ZULFIKAR CAGLAR (buyucu@isnet.net.tr)
Date: Fri 20 Jul 2001 - 14:19:58 EEST

> Uzerinde samba calisan bir linux makinasini, WinNT workstation'lara PDC
> yapmak istiyorum. Samba'nin PDC'lik yapabilmesi icin "encrypted
> password" kullanmak gerekiyor. Bu durumda butun kullanicilarin linux
> password'lerinin "smbpasswd" komutu ile smbpasswd dosyasina eklenmesi
> gerekiyor. Bu isin daha kolay bir yolu varmi? Bir sekilde encrypted
> password kullanmamak veya butun kullanicilari otomatik olarak smbpasswd
> dosyasina tasimak gibi.

Her seyden once samba server in nt ler icin pdc olarak calismasini
istiyorsak oncelikle samba makinasinin passwd dosyasinda her nt makina icin
trusted account acilir. mesela pc adi buyucu olan bi pc icin olusturulacak
account buyucu$ seklindedir ve sifresi shell i ve home dizini olmaz daha
sonra smbpasswd -a -m buyucu yazilir bunu tum nt ler icin yaparsin sonra nt
lerde domain master oalrak samba pc yi gosterirsin.sonrada smb.conf
dosyasini uygun sekilde degistirirsin
Kolay gele