[Linux] Re: vmware, wine etc.

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 17 Jul 2001 - 12:22:09 EEST

ozmalkoc@proda.com.tr wrote:
> Herkese merhaba, hemen sorularima geceyim.
> 1) vmware ile calistirdigimiz programlar client-server mimariyi destekliyor
> mu acama?

vmware bilgisayarinizin icinde farkli bir bilgisayari daha
calistirmaniza
imkan veren "sanal makina" teknolojisi sunar. Bir bilgisayar sistemi ile
ne yapiyorsaniz vmware icerisinden bir sanal makina icinden calisan bir
bilgisayar ile de aynisini yapabilirsiniz.

> Aslinda tam olarak yapmak istedigim Linux uzerinde calisan Domino Server'a
> yine Linux uzerinden Lotus Notes Client ile erismek... Lotus firmasinin
> Linux icin Client programi yok henuz...)

linux icinde calistiracaginiz bir vmware ve icerisinde calisan bir
windows
ve icerisinde calisan bir notes client'i ile neden olmasin? :) (Cumleye
bakinca
ne kadar kulagin tersten gosterilmesi gerektigini anlayabilirsiniz)

> 2) vmware hakkinda yorumlarinizi ogrenebilir miyim?

Nefis bir arac. Ozellikle isi geregi Windows ve Linux'u ayni anda
kullanmasi
gereken kisiler icin masa ustunde iki bilgisayar yerine bir bilgisayar
yeterli oluyor. Performansindan da cok memnunum. PentiumIII isleyicili
bilgisayarimda 256MB bellek ve 2x10GB IDE sabit disk var. Disk ve bellek
nedeni ile yavasliyorum ama CPU'dan dolayi herhangi bir yavaslama
gozlemlemiyorum.

> 3) Bir de wine diye bir prog. duydum, onun icin de yukaridaki 2 soru
> gecerlidir.

wine, calistirmaya calistiginiz programi desteklerse cok daha etkin
(performans bakimindan) sonuc verebilir. Ancak farkli hedefleri olan
iki uygulama ve ayni bicimde degerlendirilip tartilabilecegini
dusunmuyorum.

selamlar,
-bd