[Linux] Re: ICMP'leri engelemek

From: Ayse Sanli (ayse@tapu.gov.tr)
Date: Sat 14 Jul 2001 - 23:34:52 EEST

 Selamlar,

Konu cok uzadi farkindayim ve liste uyelerinden cok cok ozur diliyorum ama
son kez de olsa yazma geregi duyuyorum. Hic kimsenin sozlerine atifta
bulunmuyorum ve sadece kurumlarin durumlari icin yaziyorum. Bir daha
da yazmayacagim.

Benim karsi oldugum seyler zaten birer utopya idi. Saldirganlik insan
genlerinde oldugu surece sadece bilgi savaslari bile olsa surecektir.

Ancak hala "Guvenlik artirilsin diye herkesin heryere
saldirmasinin" anarsi yaratacagini dusunuyorum her boyutta.

Serdar Bey'in deyimi ile soyleyecek olursam hasbel kader sorumlulugum
altinda olan makina 2 kez hacker 1 kezde lion worm'dan etkilendi. Ancak
hasbel kader sorumlu olarak sanilabilecegi gibi hic bir amirimden azar
isitmedim.

Cunku onlarin bunlardan haberleri bile olamadi. Cunku cok etkin internet
kullanmiyorlar, belki hic kullanmiyorlar, yada hack sozcugunu bile
duymadilar. Sonucta ben bir sekilde sitemde bulundum kendilerine oyle
haberleri olabildi. Yani bir yerde ben kizdim.. aslinda durumumuza ancak
sonuc hala ayni.

Burada bir ekip felan yok. Webmaster, sys admin, network admin vb gibi
yani. Bu tur kadrolar da yok. Bu isi kimin yapacagina dair resmi
yazi-gorev de yok. Simdilik durum bu olunca suclu da yok azarlanacak :)
Kurumlarin uc-asagi.. durumlari bu.. Hantal Devlet yapimizin birer
yansimalari.

Ne yapmaliyiz peki Makina yimi kapatmaliyiz... hayir kapatilamaz. Bunun
adi iyilik yapmak degil. Bu sekilde de olsa calismaya devam edecek.

Gures tutula tutula ogrenilir.
Zayif olana zulmetmek fikri hala caiz olsa bile.

Tum iyi niyetimle yapmaya calistiklarim var ... yapamadiklarim var. Herkes
oyle degil mi.? Buradaki herkes gercekten herseyi cok mu iyi biliyor. O
zaman sozum yok.

Saygilarimla
Ayse