[Linux] Ynt: Re: ICMP'leri engelemek

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sat 14 Jul 2001 - 01:26:44 EEST

Selamlar..

>ahh ahh...fikirler aynıda bakış tarzı...aslinda bu iste suc birazda
>benim..ayrıntıları belirtmemek gibi..ayrıntı ev kullanicilari..ve
>bilincsiz internete baglananlar...bakis acim burasi idi...daha gecen
>hafta birisi ile muhhabbet ettim.sozun ozu ben internete bos
>vakitlerimde baglanip bir iki sohbet ediyorum sonrada cikiyorum
>dedi.ona antivirus+firewalldan bahsettim.windows kullaniyorsan bunlara
>daha fazla dikkat etmelisin dedim.onlardan hic haberi olmadigini ve
>onlara ayıracak parasınında olmadıgından bahsetti bana.yani o arkadas
> [...]

Mesele burada da ayni yere cikiyor. Herkes kendinin adminidir, eger yeterince
bilgiye sahip degilse ogrenmek zo-run-da, yoksa basina geleceklerden kendisi
sorumlu olur. Biz bilmiyormuyuz, Tik-Tik-Tik ile dalmayi O/S'lara. Next-Next
ile sistem kurmayi ? Sorumlulugum altinda olup, guvenlik onlemi almami
gerektiren tek bir alet yokken, boyuna IPv6 guvenligini desiyorum, diger
yandanda IP-Tables'i cozmekle bogusuyorum.

Belki bu senin isinin bir parcasi diyebilirsiniz. Ama ben 3 gunumu yollarda
harcayarak, Linux'un daha guvenli oldugunu, daha az hack edilebilir oldugunu
anlatiyorsam; listelerde, dergilerde vs. zamanimi ortaya koyarak bas bas
"guvenligi ancak soyle butunlestirirsiniz" diye bagiriyorsam, ama insanlar
inatla kendi paralariyla rezil olmayi tercih ediyorsa, daha ne yapabilirim ki
? Elime bir degnek alip hacker'lari kovalamam mi lazim ? Yoksa her gece Noel
Baba misali bacadan girip, her bilgisayarin yanina bir firewall'mi koymam
gerekiyor ?

Iste meydan. Er meydani ... Bu meydana cikiyorsaniz "Ben gures tutmayi
bilmiyordum" deme hakkiniz yok. Tutarlar carparlar adami, belini basini
kirarlar. Eger seyirci olmak istersenizde, yeriniz belli, cimlere
inmeyeceksiniz. Ama size bilet satanin sizi dolandirip arena'nin ortasina
cascavlak biraktigini gordugunuz halde, hala kapisina gidip "Bu bilet iyi
degilmis, yeni versiyonu yokmu ?" gibi bir sapsallik icindeyseniz, kim size ne
saglayabilirki ? Bu tutumla ancak bol bol dayak yersiniz.

Bir daha soyluyorum, bir kac uygulama koymakla filan guvenlik olmaz. Bunun
yaninda yarim akilla da guvenlik olmaz. Once saglam bir temel gerekir ki, bunu
da ancak Linux (FreeBSD, OpenBSD vs. de var elbet.) saglayabilir. Cunku bu
sistemlerde herseye hakim olabilirsiniz. MS Ankara Bolge muduru dahi bunu
kabul etti, dogrudan soylemesede, aksini soyleyemedi. Hatta Server piyasasinda
Apache'ye yenildiklerini dahi itiraf etti.

Sonuc: Bilgisayar oyuncak degildir. Bunu artik ogrenecegiz. Gidip Word, Excel
gibi cok kolay kullanildigi iddia edilen seylerin dahi kurslari varken, talep
yaratip guvenlik bilgilerimizi gelistirecegiz. Bunun otesi yok. Elbette
bunlar, sevgili Burak (DAYIOGLU) hocamiz gibi guvenlik noktasinda sinir
otesini yakalamis olanlarin katkilariyla, biz Linux kullanan mutlu azinlik
icin daha kolay, zaten Linux ile her sey daha kolay...

Saygi ve sevgiler..