[Linux] Re: ICMP'leri engelemek

From: Mehmet Deniz Hatipoglu (dhatipoglu@bimel.com.tr)
Date: Fri 13 Jul 2001 - 12:57:50 EEST

Selamlar,

Soylediklerinize aynen katILIyorum.Ilave olarak mesela bizim sirketin admini
barI$ tembelik etse ve guvenlik acigi bulunan bir servisin gerekli patch ve
updateleri yapmasa(neyse yapmasi gerekenler ben bilmem admin olan o) ve bu
yuzden birileri benim mail account'umu ve bu mail hesabina bagli register
oldugum internet servislerini ele gecirirse ki bunlar olmasin sadece belli
sure maill servisi alamiyalim,bu bile beni sIkIntiya sokar :(

Bence admin'lik aile babaligi gibi bir sey.Kullanicilar ailenin fertleri,
system admini de evin reisi.Biz onun eline bakiyorsak bizi korumak ve
gozetmek zorunda.Yani bir cok kisinin,firmanin(web hosting babinda)
sorumlulugu onun ellerinde ise ben hic bir seyi kabul etmem.O yuzden kaderci
davranmayip alinmasi gereken en yuksek duzeyde onlemlerin almasini
beklerim.Arabasina binip otobanda suratla giderken direksiyon basinda uyuyan
ve gereksiz risk alan birinin nasil arabasinda olmayi aklina basinda olan
hickimse istemez ise ayni sekilde davranan bir admin'in server'dan servis
almayi kimse istemez. :)

Yani hacker olmasin veya bir gun olmayacak/olamayacak diyemeyiz.Her zaman
dile getirildigi gibi dunyada hersey iki kutuplu negatif ve
pozitif.Ikisinden biri olmazsa devre tamamlanmiyor. ;)

Saygilar

M Deniz Hatipoglu
dhatipoglu@bimel.com.tr