[Linux] UPT CAT 5 VS...

From: feramus (cferamus@yahoo.com)
Date: Fri 13 Jul 2001 - 09:17:36 EEST

    merhaba,

dogrusunu isterseniz son maili yazis amacim boyle bir mesafe (500 m) uzerinde liste uyelerinden ilgilendirenlerin tecrube sahibi olmayabilecekleri idi. sadece tecrubemi aktardım. ben elektronikci degilim. isletme fakultesi cikisli bir muhasebeciyim bant genisligi, ve benzeri bir suru terimide hic anlamadıgımı aslinda bunlara ihtiyac ta duymadigimi esas onemli olanin ise aldigim sonuc oldugunu bilmenizi istedim. mesela rg 59 kablosunun 75 ohm oldugunu gercekten kablonun uzerinden okuyarak ogrendim. ama hattımda su anda bir kısmı rg 59 olan bir kabloda kullanıliyor.
hiz aslinda onemlidir. hemde cok. ama tamamen metin tabanında ve telnet ile serverdan calistirdigim acu-cobol ile yazilmis otelcilik sistemi bant genisligi vb. durumlari birazda olsa (oncelikle hiz onemli ise) geriye atmakta. seri olarak bahsettigim iletisim sistemi ise cogullayici bir rs232 sistemidir. bilenler bunun ilk kullanılan sistemlerden oldugunu animsarlar. artik kimse seri porttan lan kurmuyor. zaten seri port ile yapilan iletisime lan demeninde bir anlami yok. 500 metreyi en fazla 9600 bps ile baglayabiliyorsunuz. her terminal icin servera kadar kablo cekiyorsunuz filan.

son mailimde yazdigim gibi su aralar ana serverdan uc ayri ethernet ile 3 ayri huba giden agi biribiri ile nasil haberlestirebilirim sorusuna cozum ariyorum. serdar bey ip forvardind ten bahsetmisti.

su anda makinamdaki ethernetlerin ip leri soyle
89.0.0.1
192.0.0.1
193.0.0.1
netmask ler ise hep aynı yani 255.255.255.0

ben ilk iki etherneti 192.0.1.1 ve 192.0.0.1 olarak degistirdigimde her iki uca bagli makineleri win de ag komsularinda gordum. ancak makinalarin disklerine ve yazicilarina ullasamadim. sizce sorun nedir. bu arada sistemimin sco oldugunu sco nun da linuxe cok yakin bir sistem oldugunu belirtmek isterim.

sevgiler feramus