[Linux] seri kablo utp ve cat 5 ile ilgili sonuc

From: feramus (cferamus@yahoo.com)
Date: Wed 11 Jul 2001 - 21:56:15 EEST

bu gun ne hikmetse tum yazılanlardan sonra gidip hattimi yeniden kontrol ettim ve elektrikcimizin huba bagli uctaki kabloyu duzgun baglamadigini farkettim. ucu biraz duzeltip taktim. mbir win makinadan telnet yaptım. hic umudum yokken login geldi.

bir tecrubeyi tum arkadaslara anlatmak maksadi ile konfigrasyon ve malzemeyi yeniden yaziyorum.

sco 5.04 yuklu p3 ide diskli server
serverda 2 ad 10/100 ethernet ve 1 adet 10 luk 8019 ethernet mevcut
10 luk ethernet ile 10 luk hub u bir kismi anten kablosu (r59 yazıyor uzerınde) olan bir kismida anten kablosundan daha kalin ama benzer yapida olan kablolari uc uca ekleyerek her ucu birer 50 ohm lik sonlandirici takarak bagladim. mesafe 500 m. 10 luk hub dan clientlere cat 5 ile bagladim. hub ve clientler 20 ile 50 m mesafede.
sistem sorunsuz calismaya basladi. hiz eski seri kablodan en az 20 kat daha iyi ve sistemin son surat calıstigini dusunuyorum. cunku ayni sistemi uzunlugu 20 metreyi asmayan 10/100 luk cat 5 baglantisi ile otelin on bura ve muhasebesine de kurdum. gozle gorulur bir hiz farki yok.

yani ana makinaya bagli tum ethernetler benzer hizlarda diye bilirim. 500 metrelik mesafede ambar ve personel md. makinalari bulunuyor. orayada bir gurup kurdum. onlarda artık yazicilari dosyalari paylasiyor. bu arada bizim bilgisayarcilardan aldigim bir telnet programinida kurdum. win altinda yavas yazma sorumuda ortadan kalktı. yani ana makinaya bagli seri bir unix yazicisi gibi metin modunda ve hizli yaziyor. bu programi isteyenlere atabilirim.

yardimci olan herekese mutesekkirim.

bir tek derdim kaldi oda eskiden 2 ayri huba bagli makinalari biribirilerini gorsunler diye ayarlamaya calistim ama beceremedim. sco da ip forwarding diye bir olay var ama sco ya bu isi yaptirmak oldukca zor. bu konuda bilgisi olanlar varsa yardimci olabilirlerse sevinirim. tum yazi off topic bu yuzden kusuruma bakmamanizi dilerim.

sevgi ve saygilarimla

feramus