[Linux] Re: off topic bnc ve kategori 5 kablolar

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 11 Jul 2001 - 11:48:31 EEST

Selamlar..

--- feramus <cferamus@yahoo.com> wrote:
> server a 500 metre kadar uzaklığı olan bir yere telnet üzerinden
> ulaşmak istiyoruz.
> bu iş için daha önce döşeli olan ve tv sistemi için kullandığımız bir
> anten kablosunu kullanmak istedik. 10 luk bir hub ve 10 luk bir
> ethernet aldım.ancak bağlantı kuramadık.
>
> acaba uzaklık olması gerekenden fazlamı
> bnc için maksimum sınır nedir.
> kategori 5 için sınır nedir.
>
> işlem şema
>
> server -10 bnc ethernet ----------kablo------ 10 luk hub

Ikisi icinde Max. Sinir 205 m. Kabul edilebilir tolerans seviyesini
dikkate alirsaniz 185 m'den uzun kablo kullanamazsiniz. Bu ne demek
derseniz, eger biraz sansiniz varsa 205 m kullanabilirsiniz, ama %100
garanti icin 185m asmamak zorunda. Bu kablonun boyu degil. Bir uctan
diger uca olan mesafe. Yani araya kodugunuz huba degil,
server+hub+terminal toplam kablo uzunlugu. Huba kadar olan bolumler ise
100 m'yi asamaz. Ama bir HUB yerine switch veya router koyarsaniz,
paket yeniden uretileceginden bu birimden cikan kablo boyu 180 m kadar
olabilir. Bu sinirlamalarin Sebebi ise sinyal/gurultu oranindan (Umarim
dogru yazmisimdir, Nilgun hanim bir de buna bir karsilik bulsa:
Signal/Noise Ratio) degil, Ethernet kartinin carpismalari
algiyamamasindan kaynaklanir.

Cozum icin, Kalin ethernet denilen RG8/11'leri deneyebilirsiniz. Media
converter, vampir jack vs. Sonucunda bunu yapabilirsiniz fakat,
dosemesi tam bir ihtisas konusudur. Daha iyisi mumkunse arada bir iki
yerde (tercihan) bridge ve/veya repeater koymaniz olabilir. Daha daha
iyisi FDDI ve/veya telsiz baglanti araclarini kullanabilirsiniz. Soyle
125 mikronluk bir Multimode Fiber ile 100 Mbit uzerinden 2 km mesafeyle
guzelce hasbihal edebilirsiniz. Veya 2.4 GHz ISM bant kullanan
radyolink bridge'lerle 50 km (iki-uc minare boyu bir anten kuleniz
varsa) mesafeye 10 Mbit ile online olabilirsiniz.

Sadece telnet kullanilacaksa, telefon hatlari uzerinden DSL modemleri
tavsiye edebilirim. Sanirim nispeten daha ucuzlar. Elbette MBit'lik
degilde, soyle kendi halinde 128K gibi hizlarda olanlar..

Saygi ve sevgiler..