[Linux] Re: network anlasilmaz sorun (son durum-negatif)

From: Mustafa OZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Fri 06 Jul 2001 - 12:24:46 EEST

Hello Murat,

Friday, July 06, 2001, 2:03:28 PM, you wrote:

MK> Selam,

MK> uyanik kullanicilar olmadigini dusunerek asagidaki iki satir icq olayini
MK> benim icin bitiriyor.

MK> iptables -A FORWARD -d 205.188.0.0/16 -j DROP
MK> iptables -A FORWARD -d 64.12.0.0/16 -j DROP
bigun iptables ve freebsd ile bi firewall kuracam ama bu
olayın ipchains ve mandrake 7.1 de cozumunu biliyorsanız veya en yakın
nasılsa bir anlatirsaniz valla mutlu olacagim

MK> uyanik kullanicilar icin ise cozum bulmak cok zor gibi. Buradan Ziver
MK> arakadasimin soyledigi gibi birkac kisi eger icq kullanmak istiyorlarsa
MK> disariya herhangi bir yere icq server kurar ve belki sadece 10 kisi
MK> kullanirlar. Bu durumda herhangi bir engelleme yapmak zor gibi geliyor.
yohk bizdeki kullanicilar https ile cıkısı buldular ama bunu
engelledim.ve ileriye gidecek kadar da degiller Allah'tan yani.
ipchains -A input -s https_yasakli_ip -p tcp -d 0/0 443 -j DENY
bu ise yaradi.ama
ipchains -A input -s icq_yasakli_ip -p tcp -d 205.188.0.0/16 -j DENY
ve bunun -d 64.12.0.0/16 ile birlikte bi ise yaramiyo..aslinda MASQ bu
isin esas sorumlusu.onceki arkadas butun networku MASQ a
yoneltmis.isin gercegi bende mevcut fw dizaynını bozmak
istemiyorum.(...yemiyorda) o yuzden bole ekstra komutlarla bisiler
yapmaya calisiyom.

MK> IYI CALISMALAR

MK> MURAT KOC
sevgiler,saygılar..