[Linux] linux uzerinde apache ve php

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 05 Jul 2001 - 08:00:46 EEST

merhaba,
Pentium3 550mhz islem birimine sahip, 512MB ana bellekli ve SCSI
diskli bir web sunucu sistemi kurdum; apache/php'nin sinirlarini
zorlayip incelemek uzere...

Apache ve php'yi olasi en kucuk modda derledim. En az sayida modul
ve ozellik var; Internet'ten bulabildigim tum performans arttirici
ayarlari da yaptim.

Kucuk bir statik html sayfasi hazirladim (<1K) ve bir de icerisinde
sadece phpinfo() olan bir php sayfasi...

Bir benchmark programi ile statik sayfayi cok yogun bir bicimde
alti farkli istemciden istedigimde saniyede 2200 yanit alabiliyorum
ve bunu yaparken ne disk I/O'sunda ne de CPU'da bir zorlanma olmuyor.
CPU, top ve vmstat ile baktigimda %60 duzeyinde "idle", yani %40
gucunu kullaniyor.

Fakat (ciktisi cok daha uzun olan) php sayfasi ile ayni deneyi
tekrarladigimda (baska hic bir deney parametresini degistirmeden) 23
sayfanin uzerine cikmayi basaramiyorum. PHP'li deneyde aletin CPU
yuku %30 duzeyinde (%70 idle).

2200 nerede, 23 nerede...

Test araci keepalive etmiyor; baglantiyi kapatip bastan aciyor.

Her iki deneyden once Linux'un TCP ayarlarini da degistirdim.
Connection time-out surelerini de kisalttim. Statik sayfa yayinlama
hizi makul gorunuyor ama php'li sayfalarin bu denli yavas olmasi
tuhaf geldi.

Aciklamasi ya da onerisi olan var mi?

selamlar, sevgiler,
-bd