[Linux] Re: phpMyAdmin

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 04 Jul 2001 - 14:59:12 EEST

Merhaba,

Wednesday, July 04, 2001, 2:36:19 PM, Eylul wrote:

E> Yazismayali baya olmustu
Evet, long time no see.

E> Giriste user ve sifre soruyor. Bu uc userdan hangisini girersem gireyim
E> siteye giris yapiyor. Ve combo-box'tan istedigim DB yi secip islem
E> yapabiliyorum. Iste bu nokta da durum bana ters geliyor. Yani user1 diye
E> girmisim DB1'e erisim hakkim var normalde ama db2 yi secip islem
E> yapabiliyorum. (user ve pass ler her set icin sadece std. User ve std. pass
E> bolumune girilmis durumda ve Adv. Auth=true)
Ben yanlis hatirlamiyorsam, o config dosyasinda bir default set
belirtmen gerekiyor. Senin durumunda 0 olmali ki sana giriste secim
sansi versin (hangisiyle gireyim diye), hazir hali 1'dir yani ilk seti
kullanir. Ama boyle yapsan da senin istedigini yapmaz cunku kullanici
giriste istedigi "profile"i secer ve onunla girebilir.

Istedigini yapabilmen icin, daha onceki mesajda yazdigim gibi sadece
tek bir cfgservers seti kullanip, phpmyadmin'in mysql'de belirttigin
privilege'lara gore islem yapmasina izin vermelisin. Oradaki n sayida
server ayarini farkli sunucular icin dusunmusler farkli kullanicilar
icin degil. Yani phpmyadmin hep ayni kullanici ile baglanacak mysql'e
ama daha sonra kendisi mysql tablolarini okuyarak isini halledecek.

Sanirim su anki ayarlarinda da phpmyadmin her defasinda ayni kullanici
ile baglaniyor olmali senin dusundugunun aksine. Bunu her kullanici
ile login oldugunda showprocesses ile mysql'e hangi kullanici ile
baglandigini test ederek bulabilirsin.

Eger dedigim gibi ayar yaptiktan sonra da kullanicilar ellerini
kollarini sallayarak geziniyorlarsa, mysql database'indeki privilege
ayarlarinda bir problem var demektir (herkese fazla yetki veriyor
olmalisin).

                                   Doruk

FISEK GRUP - http://www.fisek.com.tr
Ankara : 0-312-3857026 / 0-312-3952377
Istanbul : 0-216-4284693 / 0-212-6521130