[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Tue 03 Jul 2001 - 18:36:01 EEST

Selam,

> Merhaba,
> Dostlar kizmasin... Berk'in tonu biraz sert ve kirici olabiliyor
> bazen ama haksiz da sayilmaz... :)

Berk, baya dolmus anlasilan ki boyle yazmis.

> Berk'in yazdiklarini kismen paylasiyorum. Tesekkurler Berk...

kismen ben de paylasiyorum ama gozden kacan birsey var sanirim. senin
mailinden sonra konu senin problemin ile ilgili olmaktan cikti ve biraz
daha ozel olarak fikir alisverisine girdi. Dolayisi ile eger sen sadece
kendi problemin ile ilgilenilmesini istiyorsan "tamam benim problemim
icin yorumlar yeterli" dersin ve geri kalan maillere cevap atmazsin eger
Berk e katiliyorsan. Boylece konu ilerlemez ve uzamaz. Ha ama devam
ediyorsan bu durumda bu fikir alisverisine kaylanilmasi gerekiyor ve biz
burada konusurken microsoft-linux veya baska geyik seylerin tartismasini
yapmiyoruz sanirim. Tamamen teknik bir tartisma yapiliyor. Burasi da
teknik bir liste ve dayanilmamayi gerektirecek birsey yok. Cunku senin
ozel sorununu konusmuyoruz artik.

Berk, benim attigim mailden sonra dayamamis mail atmis. Ama olay O nun
anladigi bicimde degil. Genel bir yargiya oyle olmadigina dair baska bir
yargi ve ozele indirgenmis baska bir yargi oldu. Yani eger ozele
indirgeyeceksen genel yargiyi yapmaman lazim.

genel yargi
- -----------------------------------------------------------------------
Default TTL isletim sisteminden isletim sistemine farkliliklar
gosterir...
- -----------------------------------------------------------------------
genel yargiya cevap
- -----------------------------------------------------------------------
aslinda cok fazla gostermez. unix lerde genelde 255, linux da dahil.
- -----------------------------------------------------------------------
bu yargiya ozel (ve birazda alakasiz) cevap
- -----------------------------------------------------------------------
Ben onceden bir isletim sisteminin default TTL'ini biliyorsam 255 mi,
64 mu, 128 mi farketmez ki?!?
- -----------------------------------------------------------------------

buna ise cevap olarak cok rahat "banane, biliyorsan bil" diyebilirim.

Berk in soylemek istedigi gibi aslinda kimse burada affedersiniz sidik
yarisi yapmiyor. Dolayisi ile asil Berk bence sen olayi biraz daha
dikkatli incelemelisin. Belki biz de ozele tasimali idik ama boyle biraz
uzayan her fikir alisverisi konumunda tartisma ozele tasinacaksa bu
listedeki sorular ekran kartimi tanitamadim, ses kartimi tanitamadim
(yanlis anlasilmasin bu sorulari soran arkadaslari kucuk gordugum filan
yok) dan daha ileriye gidemez.

Bu arada Berk ve Burak da cok sevdigim iki arkadasimdir ve soylediklerim
Berk gibi sert gelse de biraz problem olacagini sanmiyorum. Sonucta bu da
bir fikir alisverisi liste icerigine uymasa da!

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC