[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 03 Jul 2001 - 09:20:59 EEST

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> www.ttnet.net.tr'de kullanilan isletim sisteminin Windows oldugu
> acik; kullandiklari windows'un default TTL'i 128.
>
> www.amd.com'daki de 255 default TTL'ine sahip...

Iste zaten sorunun kaynagi. Bunlari biz "Bu boyledir" diyerek
soyluyoruz. Ya dayisinin torpiliyle Telekom'a teknisyen olmus hasan
efendi, router'i sapittirdi da, paket once yeni zelanda'ya gidiyorsa ?
Hadi oyle degil, ben spoof ettim sefil telekomun DNS'ini, gittim yerim
belli olmasin diye Sibirya'dan dolastirip, burada sniff ediyorum
paketleri.

Haa, bu Windows'tur demek icin bu bilgi yetersiz. Default TTL'i
ayarlamak cok zor degil. Kimse de yapmaz ama, ya yaparsa ?

> Default TTL isletim sisteminden isletim sistemine farkliliklar
> gosterir...

> eksilttigine
>
> Standart hepsi diyor, cogu-azi degil...

Hepsi diyorda, her router bunu yapmayabilir. Bilhassa firewall olarak
calisanlar, bridge turu olanlar. Ayrica bir paketin bir router'da 1
sn'den fazla bekleme ihtimalide vardir. Bu durum acikliga kavusmus
degil.

Bence TTL yeterince guvenilir bir olcum metodu degil.

Saygi ve sevgiler..