[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Mon 02 Jul 2001 - 17:10:12 EEST

tabiki ama ilk belkide ilk basta sunu soylemeliydim :

asagidaki content orneginin packet seyiyesinde yapildigini dusunursek :) ?

yoksa WCCP caching vs nin packet caching olmadigini/olmayacagini zaten
hepimiz biliyoruz diye oyle labada lubada yazdim ustad :)..

neyse oyle bir cache engine dusunelimki cachelenmesi istenmeyen yerlere
gitmek icin kendine gelen paketleri orginal istekci den gelmis gibi disari
postaliyo sonrada istemci ile arasinda ki ozel bag sayesinde (ozel bir tunel
vs yazilmis olabilir ornegin )
orjinal istemciyi orginal hedeften gelecek paket icin uyariyor.

sanki bu sekilde calisabilir ama dedigim gibi cachelenmeyecek yerlerin cache
engine i cok ugrastirmamasi icin kim boyle birsey yapmaya calisir ki ?:))
orasi ayri mesele.

sanirim serdar bey spoof/sniff detektoru icin yanlis alarm verilmesin diye
session bazinda source ile destination un uzakligi hep ayni olurmu (LAN da)
diyor yaniliyormuyum ?

lan da kullanilan router lar da (kimi zaman kullanabiliyoruz) ve kimi
load-balancing uygulamalarinda .. (session balancing degil packet balancing)
kimi zaman paketlerin yollari degisebilecegine gore uzakliklari da bir
ihtimal degisebilir.