[LINUX:24709] Re: Microsoft DNS serverlarindan bazilarini baska bir sisteme tasiyor .??

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 31 Jan 2001 - 19:53:00 EET

On Wed, 31 January 2001, Mert EÞSYZ wrote:

> Bildiðimiz üzere geçen hafta Microsoft sitelerine saldyrylar düzenlendi.
> Baþlarda sitelere ulaþylamamasynyn sebebini Microsoft mühendislerin
> yaptyðy bir hatadan kaynaklandyðyny söylediler. Ancak saldyrylaryn
> tekrarlanmasy
> ve Microsoft sitelerinin DNS sunucularynyn devree dyþy kalmasyndan sonra
> Microsoft bir DoS (Denial of Service Attack) saldyrysy oldugunu kabul etti.

Oncelikle yasanan olay, ha olmus denecek kadar basit degil. Routerlar RIP yapacagiz derken anlasamamis, gitmis DNS'lere saldirmis. Kendi kendini bloke etmis ag. Bunu cozecegiz diye sistemdeki bazi guvenlik onlemleri kaldirilmis. Bu durumda zaten her an bir yerlerden nuke gelen makineler tekrar yigilip kalmis. Simdi routerlar statik modda, bu defada statik yonlendirmede DNS'ler hem hedef oluyor, hemde sizmalar kolaylasiyor. MS ne yapsin garibim careyi DNS'leri ag disina tasimakta bulmus. Bildigim kadari ile her an biryerlerden birileri MS'ye saldiri pozisyonundaymis. Acidim zavalli MS'ye. Neyine senin Internet'le ugrasmak. Sun'in kac sene once ilan ettigi NetPC mevzusunu .NET diye kakalamaya calisiyorsun. Hani hayaldi bu. Sen o yarim yamalak prgramlarina guvenip, aslinda "UNIX makinalari birlestirmek icin icad edilmis bir agi" ele gecirmeye kalkismaya
nasil curet edersin. Bildirirler iste boyle haddini... Sen daha routerlari bile calistiramiyorsun..

> Bu olaylardan sonra yeni bir þey daha öðreniyoruz ki, Microsoft kendi
> DNS server'larynyn bir kysmyny daha güvenli gördüðü bir iþletim sistemine
> taþymaya karar vermiþ.. Bilin bakalym bu iþletim sistemi ne??
>
> hehehe hadi bakalym kolay gelsiiiin....

Linux olup olmadigi garanti degil. Fakat Windows olmadigi garanti. Bu firma cok katmanli bir servis hizmeti veriyor. Fakat bu uygulamalarda cogunlukla kendi yazilimlarini kullaniyor. Bunlarin da GPL tabanli yazilimlardan turetilmis olanlari cogunlukta. Bu problem degil. Isterse tum makineleri NT olsun. Hic bir seyi degistirmez. Sen kendi agini bile yonetebilecek, guvenligini saglayabilecek bir konumda degilken, bizim .NET'e emanet ettigimiz bilgilerimizi nasil koruyacaksin ? Isi taserona havale edeceksen, biz de biliriz o taseronlari. Eger kendin ureticisiyken ag yonetimi yapamiyorsan, biz nasil yapacagiz ag yonetimini ?

Daha kotusu, COMPAQ'in cok ozel donanimlarla gerceklestirdigi denemede sonucu "Microsoft NT, 6.4 GB bilgiyi 25 saniyede bilmem kac km'ye gonderdi" (Rakamlar biraz farkli olabilir.) diye COMPAQ'in basarisini dahi golgeleyerek sunan medya simdi nerde ? Bu ulkede medyetik vs. etkilerle davranip NT kuran binler var. En azindan bunlara hatirlatmada bulunmak gazeteciligin temel prensibi degilmidir ? Iste uzerine basilmasi gereken nokta bu. Bir sekilde yaygarayi koparip bu bilgilerin TV'lere filan tasinmasi lazim ki, Biz Linux deyince millet burun kivirmasin. Bugun Yibitas/LAFARGE'deydik. NT Tabanli bir WAN'lari var. Adam istanbuldan PCAnywhere'ile baglanip CITRIX'in konfigurasyonunu yapiyordu. Komik geldi. Mesele yeni kurulan bir programi tanitmak, sifresini girmek. Tomarla para NT'ye ver. Tomarla PCAnywhere, sonra bir tomarda CITRIX'e.. Sonra boyle komik isler icin kullan.... Ardindan bir yazici almak icin bir suru dusun. Kur be adam sistemi Linux tabanli. Tum programlar uid'le, bir tek sifreyle calissin. Hemde b
edavaya. Artan parayla da git adam gibi bir yazici al.

Acilen bize Linux icin basari oykulerini filan yayinlayabilecegimiz, Bize destek olacak bir medya ortami lazim. En azindan bir dergi filan. Birde birilerinin bunlari buyuk medyaya sizdirmasi lazim.

Siz ne dersiniz ?

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com