[LINUX:24657] Re: dialup server

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 Jan 2001 - 15:43:02 EET

On Tue, 30 January 2001, Umit Colpan wrote:

> Merhaba,
> Elimde equinox marka bir seri coklayici ile 48 tane isa modem var.
> Daha onceden belirlenmis IP blogu ile bir dialup serve kurmam istendi. Bir
> suredir oldukca ugrasmama ragmen "kara ekran" dan bir turlu kurtulamadim.
> Bu arada Tanju Hocanin belgerinden de elimden geldigince yararlandim.
> Makinada RD 6.2 yuklu mgetty ile modemleri dinliyor daha sonra
> scriptle IP atamasi yapiyorum. Son olarakda kullanici adina pppd
> calisiyor. Ama yapmaya calistigim ise bu degildi. Uzun lafin kisasi PAP
> kullanmak istiyorum,
> [...]

Selamlar..

mgetty icin bir script filan kullanmayin. login.config icersinde /AutoPPP/ var. Onu okuyun. Ayrica orda yazdigi gibi man pppd ye bakin. tty'ler icin IP ayarlarini /etc/ppp/options.ttyS1 dosyalariyla yapabilirsiniz. Oncelikle AutoPPP meselesini halledin. Yani kullanicilar carrier detectten sonra dogrudan pppd'ye gecsin sonrasi kolay. Devaminda diger konulari da beraberce hallederiz. Kullanicilara DNS atama filan gibi.

Bu arada, gene cagi yakalayamadik, bunlari filan anlatan kocaman bir mini-HOWTO yazdim, ama linux.org.tr'ye gondermeyi beceremedim. Bu sitedede zaten bunun nasil yapilacagini yazmiyor, yada biz bulamadik. Kaldi vesselam oylece..

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com