[LINUX:24650] Re: [LINUX:24593] Re: [LINUX:24577] SENDMAIL olayı (!)

From: ilker ARABACI (i.arabaci@hiperaktif.com)
Date: Tue 30 Jan 2001 - 12:52:09 EET

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<murat.suluhan@tesam.com.tr>
yukardakinden dolayı mail 'iizi burada cevaplıyorum .

mail de kesin olaran tek secenek freeBSD . oradan yola cıkarsak,

işin aslı bir çok ciddi kuruluş qmail 'i sendmail 'e tercih ediyor, nerede
olursa olsun qmail'in kurulumu için pek user friendly diyemeyeceğim, hele
freeBSD den yola cıkmışken.

kolay yonetim konusunda. sendmail ve qmail gibi smtp server ların
konfigurasyon programları pek elle ayarlanacak konfigurasyonlar değildir,
ancak sorun oldugunda bir cok kimse el yordamını kullanır, en azında a-z ye
yeniden elle yazılacak bir configurasyon dosyası değil.

sendmail konusunda gordugum kadarıyla heemn hemen
tum ihtiyacları destekliyor(saydıklarınız da dahil)

ben size adım adım gitmnizi onerim.
once bir mail server'i herhangi bir security opsiyonu, virtual domain ve
virtual domain user 'i olmadan kurun, çalılştırın, sonra da ihtiyaclarınızı
sıralayıp tekrar tekrar configurason dosyanızı update edin. her update den
once bir onceki configurasyonun (mseala :sendmail.cf) backubını alın.
Bu arada configurasyon hazırlamak icin kullanacaginiz arayuzun son surumunu
mutlaka edinin ve sendmail'in hangi surumuyle 100% uyumlu olduguna bakın
(cunku bu tip konf programları sendmail.cf yi 0 dan uretirler ve
templateleri yeni surumle uyumsuz oldugu zaman hatalı olur.. mesala listede
redhat + sendmail problemlerinin cogunun bu yuzden oldugunu zannediyorum.

web mail destegi için smtp dişinda bir olay, her 3 opsiyon da farksız.
ha bu arada qmail 'in PHP için ozel bir modulu oldugunu ekleyim(management
la ilgili sanırım).Ama sadece SMTP ye ulaşmak sa amaç butun web yazılımları
bunu yapar.
kendiniz yazmayı dusunmuyorsanız hazır bir kac paket var bu konuda.
Genellikle ISP lerin kullandıklarını check ein cogu pakettir.

postfix kulanmadım sistem default yuklediginde sildim sendmail ile
değiştirdim, sendmail ve qmailin yanında boyu kısa olan ve yaygın olmayn bir
prog. olarak biliyorum . Sanırım suse default kullanıyordu.

virus scan için , sendmail ile uyumlu calışan bir cok smtp server scan
programı var, bence guvenlik için tercih virus scannerda yapıldıktansonra
smtp tercihinizi belirtmelisiniz. virusWALL 'i acizane tavsiye ederim.

spam kontrolu de hene qmail ve sendmail de mevcut, htta default olarak check
edilsdgiinde listedeki gibi problemler olabiliyor.

guvenlik konusnda qmail biraz onde ama sendmail'in ne kadar daha fazla yagın
oldugu dusunulurse bir o kadar da acıklarının daha fazla kapanmış oldugu ya
da olacagi soylenebilir.

Benim tercihim.
sendmail,viruswall,