[LINUX:24589] Re: YNT: Re: vcd player mtv (Virus uyarisi)

From: etokat (etokat@goldas.com)
Date: Mon 29 Jan 2001 - 12:36:38 EET

----- Original Message -----
From: Mustafa Ozbakyr <mozbakir@deba.com.tr>
To: Multiple recipients of list LINUX <linux@listweb.bilkent.edu.tr>
Sent: Monday, January 29, 2001 10:09 AM
Subject: [LINUX:24579] YNT: Re: vcd player mtv (Virus uyarisi)

> iide bende nav2001 var ve en son liveupdatinide 28inde yaptym ve biside
yapmadim..

Ok! yanlış veya doğru bir uyarıda bulunmuş olabilirim.Ama sistemim o an
beni uyardığı icin
ben tercihimi o yönde kullandım ve bir şekilde insanlarıda uyarma
mecburiyetini
kendimde hissettim. belki bu ani bir refleksin sonucudur. Yanlış ta olabilir
dogru da olabilir.
ama kendimce dogru olanı yaptım.
Sizler, bunun yanlıs oldugunun iddia sında da bulunup kanıtlamışta
olabilirsiniz. HAKLISINIZ.
Ama bir an doğru oldugunu düsündügümüzde ortaya cikan sonucu tahminde
edersiniz
Tepkilerinize saygı duyuyurum.

neyse ama bu arada benim ögrenmek istedigim bir sey var

Mail server olmayan bir sistemde kulanicilar pop3(ilgili domain veya
yahoo,hotmail vb...)
serverlardan mail aldıkları zaman(networkteki tüm bilgisayarlar da mail
alışverisi yogun olarak yapılıyor)
gelen ve giden mailleri denetleyerek tüm mail trafik akısını bir server
üzerinde calısan virus tarama
yazılımının denetiminden gecirmek mümkünmü? Yani dısarıdan gelen mailler tek
biryerde
toplanarak testten sonra ilgili kullanıcının mak'a yönlendirilecek. Acaba
böyle bir sistem
olusturalabilirmi? Varsa nasıl yapılıyor. Ben bunu ogrenmek istiyorum.
TESEKKURLER!