[LINUX:24535] Re: attrib for linux

From: Nazım Koç (kocnazim@superonline.com)
Date: Sun 28 Jan 2001 - 09:00:21 EET

Merhaba,

Ayrıca chattr diye başka bir komut daha var. chmod komutunun
yaptığından daha fazlasını, sadece ve sadece ext2 file sistemi
üzerinde yapıyor. RedHat'da standard olarak geliyor. Fakat
diğer sistemlerdeki durumunu bilmiyorum. Ayrıca chmod gibi standard
bir UNIX komutu değil. Ama ext2 üzerinde çok işinize yarar.
Kullanımı basit:

# chattr [-R] mode file

R : recursive

mode olarak a, i, u kullanılabilir. Bütün seçenekler için
man chattr'ye bakın. mode önüne +, - ve = gelebiliyor.
+ özellik katar, - iptal eder. Aynen chmod'da olduğu gibi.

Örnek:

# chattr +u /etc/passwd

passwd dosyasını artık root bile olsanız silemezsiniz.

# chatrr -u /etc/passwd

ile bu korumayı kaldırabilirsiniz.

a modu: append only, dosyanın sadece büyümesine izin verir.
i modu: immutable, dosya üzerinde hiç bir güncellemeye izin vermez.
u modu: undelete, dosya silinemez ve taşınamaz.

Saygılarımla,
Nazım Koç